ရန္သူ႔ အကြက္
ေဌးလြင္ဦး
RB News
14.8.2013
ေတာ္လွန္ေရး တစ္ခု ၿဖစ္လာ တိုင္းမွာ ရန္သူ အတိုက္ အခံကို ေလွ်ာ့တြက္လို႔ မရႏိုင္ဘူး။ ေတာ္လွန္ေရး ဆိုတာ က်ဴးေက်ာ္ တိုက္ခိုက္မႈ၊ မေတာ္ မတရား ရန္ရွာမႈမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ က်ဴးေက်ာ္ ေစာ္ကားခံ ရျခင္းကို ခုခံမႈ၊ မတရားျပဳ က်င့္ခံ ရမႈကို ေတာ္လွန္မႈသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ ေရးရဲ႔ ရန္သူ၊ ေတာ္ လွန္ေရး႔ အတိုက္ အခံေတြ ဟာ မတရား ျပဳက်င့္မႈကို အမွန္ သတ္မွတ္ကာ- ညစ္ ပတ္ ေကာက္က်စ္တဲ့ နည္းလမ္း အားလံုးကို တရားသည္ မတရားသည္ မရွိ အသံုးျပဳ တတ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို ေတာ္လွန္ေရး သမားေတြက ပါးနပ္ လိမ္ မာ စြာ ေျဖရွင္းႏိုင္ ဘို႔ လိုသလို-၊ ေတာ္လွန္ေရးကို ေထာက္ခံ ေနတဲ့ လူထု ၾကားမွာလည္း ပညာေပးေတြ ျပဳလုပ္ ရပါမယ္။ စည္းကမ္း ေတြလည္း သတ္မွတ္ ထားဘို႔ လိုပါ တယ္။ ႏို႔မ ဟုတ္ရင္ ရန္သူရဲ႔ ေထာင္ေခ်ာက္ ထဲကို ၀င္သြားၿပီး ေတာ္လွန္ေရး က်ဆံုးေလ့ ရွိတတ္ ပါတယ္။
ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ အြမၼတ္ဟာ ေလာေလာဆယ္မွာ တန္းတူညီမွ် အခြင့္အေရး ရရွိေစဘို႔ ေတာ္လွန္ေရး ထဲမွာ ရွိေနတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို လူတိုင္း သတိရ ေနဘို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ အာဏာပိုင္ မ်ားနဲ႔ ေျပလည္သူ ျဖစ္ေစ၊ မေျပ လည္သူ ၿဖစ္ေစ၊ အရပ္သား ၿဖစ္ေစ၊ ၀န္ထမ္း ျဖစ္ေစ- သူဟာ အစၥ လာမ္ ေခါင္းစဥ္ ေအာက္မွာ ရွိေနရင္ တန္းတူ ညီမွ် အခြင့္အေရး ေတာ္လွန္ေရး ထဲမွာ ပါ၀င္ေနသူ ျဖစ္ေန ပါတယ္။ ကိုယ့္ဘက္က ေတာ္လွန္ေရး သမားလို႔ မိမိ ကိုယ္ မိမိ မခံယူ ရင္လည္း အတိုက္အခံ ဘက္က၊ ရန္သူ႔ ဘက္က သတ္မွတ္ၿပီး ျဖစ္ေန ပါတယ္။
ရန္သူ သို႔မဟုတ္ အတိုက္ အခံရဲ႔ သေဘာမွာ- မိမိက အားသာ ေနခ်ိန္မွာ အင္အား မရွိတဲ့ ၿပိဳင္ဘက္ကို အႀကီး အက်ယ္ မစဥ္းထား ေပမယ့္-၊ မိမိက အားေလွ်ာ့ လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ သို႔မဟုတ္ အတိုက္ အခံ ဘက္က အင္အား ေတာင့္တင္း လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ အတိုက္ အခံကို ၿဖိဳခြဲမယ့္ နည္းလမ္း အားလံုးကို သံုးေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီအေျခ အေနမွာ အထူး သျဖင့္ ေသြးခြဲတဲ့ နည္းကို သံုးေလ့ရွိပါတယ္။ သို႔မဟုတ္ အ တိုက္အခံ အတြင္း လူေမြးတဲ့ နည္းကို သံုး ေလ့ရွိပါတယ္။ ဥပမာ- ကရင့္ ေတာ္လွန္ေရး အားေကာင္း ေန ခ်ိန္ မွာ ကရင္ထဲက DKBA ကို ခြဲထုတ္ လိုက္ၿပီး ကရင္ အခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုက္ သတ္ၿဖတ္ ေစတဲ့ နည္းကို သံုးခဲ့ ပါတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္မွာ ကရင္ ထဲကို ဗမာ သို႔မဟုတ္ မြန္ လူမ်ိဳးမ်ား ထည့္ ထားၿပီး ခြဲခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကရင္- ကရင္ခ်င္း ယံုၾကည္ စိတ္ခ်ၿပီး ကရင္ လူမ်ိဳးကိုပဲ အခ်ိန္ ယူ ေမြးျမဴခဲ့ၿပီး မတူညီမႈ အားနည္းမႈ တစ္ ခ်ိဳ႔ကို ပံုႀကီးခ်ဲ႔ အျပစ္ျမင္ တတ္ေအာင္ ေသြး ထိုး ေလ့ က်င့္ ေပးခဲ့တယ္။ ဒီလို ေသြးထိုး ေလ့ က်င့္ ေပး မႈ ဒီဂရီစံခ်ိန္ ျပည့္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ အခ်င္း ခ်င္းၾကား ျပသ နာ ေပၚေအာင္ ဖန္တီး ေပးလိုက္ၿပီး ဗံုးခြဲသလို ခြဲေပး လိုက္ပါတယ္။
အခုလည္း ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ အြမၼတ္ၾကားမွာ ဒီနည္းကို မသံုးဘူးလို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ သူတို႔ သံုးမယ့္ နည္း လမ္း အားလံုးကို ႀကိဳသိၿပီး ျဖစ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာ္လွန္ေရးကို မထိခိုက္ ႏုိင္ေပမယ့္-၊ လူထုၾကားမွာ အခ်င္းခ်င္း အျမင္လြဲၿပီး အသံုးခံ ရသူမ်ားဟာ အသိုင္း အ၀ိုင္း ထဲမွာ မ်ိဳးစဥ္ မ်ိဳးဆက္ မ်က္ႏွာ မျပရဲ ျဖစ္ သြားမွာကို စိုးရိမ္ မိပါတယ္။ ဒီအတြက္- ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ အြမၼတ္ထုကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ အနည္း ငယ္ အႀကံေပးလိုပါ တယ္။
(၁) အယူအဆ မတူညီတဲ့ အုပ္စု ေတြၾကား အခ်င္းခ်င္း ရန္တိုက္ တတ္ပါတယ္။ ဥပမာ- ၅၉ လမ္း သုေတသီ မ်ား နဲ႔ အိုလ္မာ သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ား အဖြဲ႔ အၾကား အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡ ျဖစ္ဘို႔ ဖန္ တီး ေပးႏိုင္ ပါတယ္။ဒါကို အသင္းအုပ္စုကို ဦးေဆာင္ေနသူမ်ား ၾကီးစြာ သတိၿပဳ ရပါမယ္။ ပဋိပကၡ မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ မယ့္ နည္းလမ္းက အသင္း အုပ္စု တိုင္းမွာ တိက်တဲ့မူ ရွိရမွာ ျဖစ္ၿပီး- ေၾကျငာခ်က္ ထုတ္ျပန္ တဲ့အခါ၊ သို႔မဟုတ္ စကား ေၿပာတဲ့ အခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ရဲ႔ မူ အရ ဒီကိစၥကို ဒီလို ဆံုးျဖတ္ တယ္လို႔ပဲ ေၿပာဆို ရပါမယ္။ ကိုယ့္အဖြဲ႔နဲ႔ ကိုယ့္မူ စကား ေၿပာျခင္း အေပၚ ေနာက္အဖြဲ႔က ၀င္ေရာက္ စြက္ဖက္ျခင္း မၿပဳသင့္ပါ။ သို႔ေသာ္ မိမိနဲ႔ အယူအဆ မတူသူကို မွားယြင္းေၾကာင္း လံုး၀ မေျပာသင့္ပါ။ ဒါဟာ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ၿဖစ္ပါ တယ္။ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈကို က်ဴးလြန္ ေဖါက္ဖ်က္သူ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ ခ်င္းဟာ လူ႔အသင္း အဖြဲ႔ကို ေသြးခြဲ သူ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေပးေတြ ျပဳလုပ္ ရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။
ဥပမာ- လ ၿမင္ျခင္း မၿမင္ျခင္း ကိစၥ-၊ ဒီကိစၥကို ႏွစ္စဥ္ ၿငင္းေနၾက ပါတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ၿငင္းေန စရာ မလိုေတာ့ တဲ့ေခတ္ ကာလပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို ႔သုေတသီမ်ား အဖြဲ႔က ဘယ္ေန႔မွာ စတင္ ဥပုသ္ေစာင့္မယ္၊ ဘယ္ေန႔မွာ ၀ါကၽြတ္ပြဲ လုပ္မယ္-၊ ေၾကျငာ ႏုိင္သလို၊ အစၥလာမ့္ သာသနာ ရွင္မ်ား အဖြဲ႔ ကလည္း ကိုယ့္မူနဲ ႔ကိုယ္ ဘယ္ေန႔မွာ ဥပုသ္ ေစာင့္မယ္၊ ဘယ္ေန႔မွာ ၀ါကၽြတ္ပြဲ က်င္းပမယ္ ေၾကျငာ ႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ့္အဖြဲ႔နဲ႔ ကိုယ့္မူ ယတိျပတ္ရပ္ တည္မႈကို သူမွန္တယ္ ငါမွန္တယ္ ေျပာေနဘို႔ကို မလိုေတာ့ပါ။ လူထု အေနနဲ႔ အားသန္ရာ အသင္း အဖြဲ႔ကို လိုက္နာၿပီး က်င့္ေဆာင္ ၾကပါေစ-။ သူ႔အုပ္စုကို လုိက္နာတဲ့ သူမ်ား လို႔ ငါ့အုပ္စုကို လိုက္နာသူ မရွိလို႔ ဆိုၿပီး အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ေနဘို႔ကို မလိုပါ။ ကိုယ္အဖြဲ႔က ခ်မွတ္တဲ့မူကို ကိုယ္ယံုၾကည္ရင္ လူထုကို သူ႔ဘက္ပါေစ၊ ငါ့ ဘက္ပါေစ လုေနဘို႔ကို မလိုအပ္ေတာ့ပါ။ လ ျမင္ မျမင္ ျငင္း လို႔ အီမန္ ပ်က္သြားျခင္း မရွိပါ။ (အကယ္၍ လ ျမင္ မျမင္ ျငင္းလို႔ အီမန္ ပ်က္ရမယ္ ဆုိ ရင္ ျမန္မာ တစ္ ၿပည္ လံုးမွာ ႏွစ္စဥ္ အီမန္ ပ်က္သူေပါင္း သန္းခ်ီ ရွိေနပါ လိမ့္မယ္။- ခဏ ၿငင္းၿပီး ေနာက္ေန႔ ျပန္တည့္ သြားတာခ်ည္း ျဖစ္ေန ပါတယ္။) တနည္း အားျဖင့္ ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ အြမၼတ္ၾကား ထဲက အျငင္း မ်ားဟာ ရာသီေပၚ ခဏ အျငင္းပြား မႈမ်ားသာ ျဖစ္တာ မ်ားပါတယ္။
အေၾကာင္း ကိစၥ တစ္ခုတုိင္းမွာ ကိုယ့္အဖြဲ႔နဲ႔ ကိုယ့္မူ ရွိေနရင္ လူထု ကလည္း အားသန္တဲ့ မူကို လိုက္နာ လာပါ လိမ့္မယ္။ သူမွန္တယ္ ငါမွန္တယ္ ဆိုတဲ့ အျငင္းပြား ေနရင္ အြမၼတ္ ညီညြတ္ဘို႔ လမ္း စ ေပ်ာက္ ဆံုး ႏုိင္ပါတယ္။ သူ႔မူကိုယ့္မူ ရွိေနရင္အနည္းဆံုး မဟာမိတ္ ဖြဲ႔ထား ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ ကယ္ေတာ့ ၅၉ လမ္း ကို ဗလီကို ဖ်က္ခံရ ရင္လည္း အစၥလာမ့္ သာသနာကို ေစာ္ကား ခံရတာ ျဖစ္သလို၊ တစ္ျခမ္းပဲ့ ဗလီကို ဖ်က္ခံ ရရင္လည္း အစၥလာမ္ သာသနာကို ေစာ္ကား ခံရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံစား နားလည္ ႏုိင္ဘို႔ လိုပါတယ္။
(၂) လူမ်ိဳးႏြယ္ ကိစၥ-၊ ရန္သူ႔ ဘက္က ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ အြမၼတ္ၾကားမွာ အဓိက ပစ္မွတ္ ထားႏိုင္ တာက ရိုဟင္ဂ်ာနဲ႔ ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ ႏွစ္ခုၾကားမွာ ေသြးခြဲ ႏုိင္ပါတယ္။ လူမ်ိဳး တိုင္းမွာ လူဆိုး လူယုတ္ အတၱႀကီးသူ ဆိုတာ ရွိေနတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ရန္သူေတြက ေကာင္းေကာင္း သိထားပါတယ္။ ဒါကို အားနည္းခ်က္ အျဖစ္ ကိုင္တြယ္ လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ေစ်းေရာင္းသူ ရိုဟင္ဂ်ာ တစ္ေယာက္ကို သူ႔ရဲ႔ ဆက္ဆံေရး မေျပလည္ မႈေၾကာင့္- သို႔မဟုတ္ သူ႔ကို ပုဂၢိဳလ္ေရး မေက်နပ္လို႔ ဆိုတာက စတာမ်ားပါတယ္။ အဲ့လို မေက်မနပ္ ျဖစ္မိတိုင္းမွာ သူဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို တိုက္ရိုက္ ေျပာဆိုပါ။ သူ႔ လူမ်ိဳး ဆိုတဲ့ စကား လံုးကို ကိုင္ၿပီး မသံုးမိ ေအာင္ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ အြမၼတ္သား အားလံုး ဆင္ျခင္ ရပါမယ္။ သူ တစ္ေယာက္ လိမၼာျခင္း မလိမၼာျခင္းဟာ သူတစ္ေယာက္နဲ႔ သက္ဆိုင္ၿပီး သူ႔လူမ်ိဳး တစ္ခုလံုးနဲ႔ မသက္ ဆိုင္ ဘူး ဆိုတဲ့ အသိကို အြမၼတ္သား တစ္ဦးခ်င္း မွာ သတိရ ေနေစဘို႔ လိုပါတယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာ မ်ားကို ဘဂၤလီလို႔ ေျပာ ဆိုျခင္းဟာ ရန္သူ႔ အႀကိဳက္လိုက္ ေျပာျခင္း ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ မ်ားကို ေဇရ္ဘာတီ လို႔ ေျပာဆုိျခင္း ဟာလည္း ရန္သူ႔ အႀကိဳက္ လိုက္ေျပာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆင္ျခင္ ေစလို ပါတယ္။ ရန္သူ႔ အႀကိဳက္ လိုက္ေျပာ တစ္ဦးခ်င္းဟာ အြမၼတ္ကို သစၥာေဖါက္ သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ (ဘယ္သူ သစၥာ ေဖါက္ေဖါက္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ရဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးကို မထိခိုက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔မွာ ျမန္မာ ျပည္တြင္းေန မြတ္ဆလင္ တစ္ဦး ခ်င္း အတြက္ တန္းတူ ညီမွ် အခြင့္ အေရး ရေစဘို႔ နည္းလမ္း ေပါင္းစံု စီမံ ခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ စီမံခ်က္ကို အေကာင္ အထည္ ေဖၚဘို႔ အင္အားေတြ ရွိပါတယ္။)
(၃) ေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို လုပ္ႀကံျခင္း-၊ အတိုက္ အခံမ်ား ရန္သူ မ်ားဟာ မိမိက ဖိႏွိပ္ ထားတဲ့ အုပ္စုကို ဖိႏွိပ္လို႔ မရႏိုင္ ေတာ့တဲ့ အခါမွာ-၊ အဲ့ဒီ ဖိႏွိပ္ခံ ေတာ္လွန္ေရး အင္အားစု ထဲက ေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို လုပ္ႀကံ ေလ့ရွိပါတယ္။
ပထမဆံုး အေနနဲ႔ အြမၼတ္ ထဲက ေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို လုပ္ ပိုင္ ခြင့္ေတြ ပိတ္ထားၿပီး- အျခား တစ္ဘက္မွာ လူထုကို ေခါင္းေဆာင္ ေတြက ဘာမွ လုပ္မေပး ႏုိင္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္ ခံစားေအာင္ ေသြးထိုး ေပးတာ ေတြကို စ တင္ျပဳလုပ္ ပါတယ္။ ဒါဟာ ေခါင္းေဆာင္ အေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈ ကင္းမဲ့ သြားေအာင္ ျပဳလုပ္ နည္း ပါ။ ေခါင္းေဆာင္ မဲ့ေနတဲ့ လူထုကို အလြယ္ တစ္ကူ ဖိႏွိပ္ ထားလို႔ ရေအာင္ ျပဳ လုပ္ျခင္း လို႔ ေခၚပါတယ္။
ဒီၾကားထဲမွာ ထိုးေဖါက္ လာတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားရဲ႔ အသက္ကို လုပ္ႀကံ သတ္ျဖတ္မႈ အဆင့္ ျဖစ္လာ ပါတယ္။ ဒီအေျခ အေနကို ေခါင္းေဆာင္ေတြ မႀကံဳရဘူးလို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ ၿပည္ပေရာက္ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားလည္း အခ်ိန္ မေရြး ႀကံဳရ ႏုိင္ပါတယ္။ ေခ်ခ်င္းညာ အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ ယန္ေဗဒါယက္ဗ္ ကို လုပ္ႀကံ လိုက္တာ ျပည္ပ မြတ္ဆလင္ ႏုိင္ငံ တစ္ခုမွာပါ။ အလားတူ ပါလက္စတိုင္း ေခါင္းေဆာင္ ေတြကို လုပ္ႀကံ တာလည္း ျပည္ပ မွာခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးဟာ အကယ္၍ ငါ့ကို သတ္လိုက္ရင္ ေတာ္လွန္ေရးကို ဘယ္သူ ဆက္လုပ္ မလဲ ဆိုတဲ့ အရည္ အခ်င္းတူ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို လက္ဆင့္ ကမ္းထားဘို႔ လိုပါတယ္။ ငါ- ဥကၠဌ ျဖစ္မယ္၊ ငါ- မဟာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ျဖစ္မယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ ကူးထက္ ငါ- ဟာ အခ်ိန္ မေရြး ရွဟီးဒီ ျဖစ္မယ္ ဆိိုတဲ့ အသိကို ႏွလံုးပိုက္ ထားဘို႔ လိုပါတယ္။ ဒါမွ မိမိ ဦးေဆာင္ လႈပ္ရွားတဲ့ လူထု တစ္ရပ္ လြတ္ေျမာက္ ႏုိင္မွာပါ။ ဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္ပမွာ လႈပ္ ရွားေနတဲ့ Civil Rights Movement ကေတာ့ အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ ထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ကို သတ္ လိုက္ ရင္လည္း ရထားေခါင္းတြဲ ၿပတ္သြားဘို႔လံုး၀ မရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ့ထက္ ထက္တဲ့ လူ၊ ထိုးေဖါက္ ႏုိင္ တဲ့ လူ မ်ားကို အသင့္ျပင္ၿပီး ျဖစ္ေနပါတယ္။
ျပည္ပ အေျခအေနနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မႈ က႑ကို ဆက္လက္ တင္ျပေပး ပါမယ္။- ေလာေလာ ဆယ္ ျပည္ တြင္းေနအြမၼတ္ သားေတြ အေနနဲ႔ အြမၼတ္ အေပၚသစၥာ ရွိပါ။ မိမိရဲ႔ အားမလို အားမရ မႈ မ်ားေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို မၿငိဳျငင္ မိေအာင္ ဆင္ျခင္ပါ။ မိမိရဲ႔ စကား တစ္ခြန္းေၾကာင့္ အြမၼတ္ ၾကား ေသြးခြဲ သလို ျဖစ္ သြား ေလမလားလို႔ ေသာက ထားပါ လို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံလို ပါတယ္။
လူေတြ ညီတဲ့အခါ ကုန္းေပၚမွာ ေလွ စီးလို႔ ရပါတယ္။ လူမညီရင္ ေရထဲမွာလည္း ေလွ နစ္ျမဳပ္ေလ့ ရွိပါတယ္။
ေဌးလြင္ဦး
ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားမႈ တာ၀န္ခံ
Civil Rights Movement