ေနာက္ဆုံးသတင္း/ေဆာင္းပါးမ်ား

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က အာဇာနည္ေန႔



Robert Elhose
19.7.2013

 ေ၀ၚ .. ေ၀ၚ .. ေ၀ၚ .. ေ၀ၚ ... ေ၀ၚ .. ေ၀ၚ .. ေ၀ၚ ….......................................................

နံနက္ ၁၀ နာရီ ၃၇ မိနစ္ တိတိ။ စူးစူးရွရွ ဥၾသသံမ်ား ဟိုမွသည္မွ၊ ေနရာ အႏွံ႔မွာ ၊ ေရဒီယို ထဲမွ၊ မီးသတ္ ဌာနထဲ ထိုးထားသည့္ မီးသတ္ကား ေတြထံမွ၊ အနီး အနားရွိ စက္ရံု အလုပ္ရံု မ်ားမွ၊ လမ္းေပၚ သြားလာ ေနၾကသည့္ ေမာ္ေတာ္ကား မ်ားမွ၊ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ထဲ မွ ကေလး တစ္ခ်ဴိ႕ ဆိုလွ်င္လည္း မိမိတို႔ ကစား စရာ ခရာမ်ား အား မႈတ္လ်က္ တစ္ဖံု၊ တစ္ေ၀ါေ၀ါ ဥၾသ ေအာ္မည္ သံမ်ား ဟိုမွ သည္မွ၊ ေနရာ အႏွံ႔မွ၊ အရပ္ ရွစ္မ်က္ႏွာမွ ထြက္ေပၚ လာေန ပါသည္။ 

လမ္းေပၚ သြားလာ ေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ ကားမ်ား၊ အေႏွး ယာဥ္မ်ား၊ ဆိုက္ကား ပါမက်န္ နီးရာ လမ္းေဘး ထိုးရပ္လ်က္၊ လူမ်ား ကလည္း နီးစပ္ရာ လမ္းေဘး ကပ္ရပ္ လိုက္ၾကကာ လက္သီး ဆုပ္လ်က္ လက္ႏွစ္ ဖက္ကို ေဘးဖက္ တြဲရ ရြဲခ်၊ ေခါင္းကေလး မ်ားအား မဆို စေလာက္ ရို႕လ်က္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္ လ ၁၉ ရက္၊ နံနက္ ၁၀ နာရီ ၃၇ မိနစ္တြင္ က်ဆံုး သြားရွာ ေလျပီ ျဖစ္ေသာ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး မ်ား အား ရိုေသ က်ဴိးႏြံစြာ ဂါရ၀ျပဳ အရို အေသေပး ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ 

ထိုျမင္ကြင္း မ်ားကား ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ လူမွန္း သိတတ္စ အရြယ္မွ စျပီး အသိဥာဏ္ တြင္း ထင္ ဟပ္ စြဲျမဲေန ခဲ့သည့္ အာဇာနည္ေန႔ ဆိုသည္၏ ထံုးတမ္း စဥ္လာ ဓမၼတာ မ်ားျဖစ္သည္။ 

ကၽြန္ေတာ္ တို႔သည္ အာဏာ ရွင္ေဟာင္း ဦးေန၀င္း၏ ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ ပါတီ ေခတ္ တြင္ ေမြး ဖြား လူလား ေျမာက္လာ ရသည့္ မ်ဴိးဆက္ မ်ားသာ ျဖစ္သျဖင့္ ၎၏ ဟိုဖက္ ေခတ္ကို မသိမီလိုက္ပါ။ သို႔ပါ ေသာေၾကာင့္ ဟိုဖက္ ေခတ္က အာဇာနည္ေန႔ အခမ္း အနားမ်ား မည္သို႔ က်င္းပ ခဲ့ၾကသည္ ကို မသိမီ လိုက္ ၿငား ေသာ္လည္း အာဇာနည္မ်ား က်ဆံုးသည့္ အခ်ိန္တြင္ ထိုသို႔ပင္ ဥၾသဆြဲ ဂုဏ္ျပဳ ခဲ့ၾက သည္ ဟု အေမတို႔ အေဖတို႔ ေျပာ၍ မွတ္သား ခဲ့ဘူးသည္။

အာဇာနည္ေန႔ ႏွင့္မီဒီယာမ်ား

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က အာဇာနည္ေန႔ မေရာက္ခင္ ႏွစ္ပတ္ သံုးပတ္ အလို ခန္႔မွ စျပီး ေက်ာင္းမ်ားတြင္ စာစီစာကံုး ၿပိဳင္ပြဲမ်ား က်င္းပျခင္း၊ နံရံကပ္ စာေစာင္မ်ား၊ ျပိဳင္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ ၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္ရာ အေျခခံ ပညာ ေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္္ေသာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔မွာ စာစီစာကံုး ၊ ကဗ်ာ စသည့္ ျပိဳင္ပြဲမ်ား၀င္ ႏိုင္ရန္ အတြက္ စာအုပ္မ်ား ၾကိဳတင္ ရွာေဖြ စုေဆာင္း ရျခင္း ၊ ဖတ္ရႈ မွတ္သား ရျခင္း မ်ားျဖင့္ အလုပ္ရႈပ္ ရပါ သည္။

ျမန္မာ့ အလင္း၊ ဗိုလ္တေထာင္၊ ေၾကးမံု စသည့္ အစိုးရ သတင္းစာ မ်ားတြင္လည္း အာဇာနည္ေန႔ မတိုင္မီ တစ္ပတ္၊ ဆယ္ရက္ခန္႔ အလိုကတည္းက အလယ္ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ အာဇာနည္ေန႔ အေၾကာင္း ေဆာင္း ပါး မ်ား ၊ ကဗ်ာ မ်ား၊ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ ၾကီးမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ ေအာင္ ဆန္း၊ သခင္ျမ၊ ဦးဘ၀င္း၊ ဒီးဒုတ္ ဦးဘခ်ဴိ၊ ဆရာၾကီး ဦးရာဇတ္ စသည့္ ပုဂၢိဳလ္ၾကီး မ်ား၏ အတၳဳပၸတၱိ မ်ားကို တစ္ေန႔ တစ္ မ်ဴိး မရိုးရေအာင္ ေ၀ေ၀ ဆာဆာ ေရးသား ေလ့ရွိသည္။ စာအုပ္ စာတမ္းမ်ား ရွာေဖြ စုေဆာင္းရ မည္ကို ပ်င္းေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား အတြက္မူ ထိုသတင္းစာ ေဆာင္းပါး၊ ကဗ်ာ မ်ားအား ကိုးကားလိုက္ ရံုသာ။

အာဇာနည္ေန႔ နီးျပီေဟ့ ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းမ်ား ေရွ႕တြင္ တာလ ပတ္စ မ်ားခင္းျပီး စာအုပ္ နီေလးမ်ား ကိုပံုျပီး လာလာ ေရာင္းတတ္ေသာ စာအုပ္သည္ မ်ားကိုလည္း ျပန္သတိရ မိပါသည္။ စာအုပ္ နီေလးမ်ား ဆိုသည္မွာ လက္တစ္၀ါး သာသာခန္႔ အလ်ား အနံ ၄ လက္မ ႏွင့္ ၃ လက္မ ခန္႔ရွိေသာ စာအုပ္ေလး မ်ားျဖစ္သည္။ အထဲတြင္ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး တစ္ဦးစီ ၏ အတၳဳပၸတၳိ မ်ားေရးထားသည္။ တစ္အုပ္ ကိုမွ ငါးမူး။

မူလတန္းမွ စျပီး အလယ္တန္း မက်န္၊ အထက္တန္း အဆံုး ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အာဇာနည္ေန႔ ေဟာေျပာ ပြဲမ်ား လုပ္ၾကသည္။ တခ်ဴိ႕တတ္ႏိုင္ေသာေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆိုလွ်င္ ဆရာ ေအာင္သင္း၊ ဆ ရာ ေမာင္ေသာ္ က၊ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ ၊ ရုပ္ရွင္ မင္းသား ဗိုလ္ဗကို စသည့္ အေျပာ အေဟာ ေကာင္း စာေရး ဆရာၾကီး မ်ား ကို ပင့္ဖိတ္ျပီး ေဟာေျပာ ေစသည္။ 

ေဟာေျပာ ပြဲမ်ား မစခင္ ကာယဗလ ဦးေက်ာ္ရင္ ေဖ်ာ္ေျဖေရး ျပပြဲ မ်ား သိုင္းျပိဳင္ ပြဲမ်ား ျဖင့္ ဦးစြာ ျပ သျပီး မွ ေနာက္ ပိုင္းတြင္ အာဇာနည္ေန႔ အထိမ္း အမွတ္ အျဖစ္ က်ဆံုးေလ ၿပီးေသာ ေခါင္းေဆာင္ ၾကီး မ်ား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူး မ်ားကို ေဟာေျပာသည္။ ေက်ာင္းသား ကေလး လူငယ္ မ်ား၏ စိတ္သ႑ာန္တြင္ အာဇာနည္ ၾကီးမ်ား၏ အနစ္နာခံ ကိုယ္က်ဴိး စြန္႔ခဲ့သည့္ အေၾကာင္း မ်ားမွာ သံမႈိစြဲ သည့္ႏွယ္ စြဲထင္ ကိန္းေအာင္း သြားေစ ခဲ့သည္။

ထိုစဥ္က ျမန္မာျပည္တြင္ တီဗီ ရုပ္ျမင္ သံၾကားမ်ား မေပၚေသး။ တစ္တိုင္း တစ္ျပည္လံုး အတြက္ လူထု အားလံုး ဆီသို႔ ေရာက္ေသာ အင္အား ေကာင္းသည့္ တစ္ခုတည္းေသာ မီဒီယာမွာ ျမန္မာ့ အသံ ေရဒီယို အစီအစဥ္ မ်ားသာ ျဖစ္သည္။

ေရဒီယို မ်ားတြင္ ဗုဒၶဟူးေန႔ ႏွင့္ စေန လို ညမ်ား ဆိုလွ်င္ အာဇာနည္ ေန႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ဇာတ္လမ္း ပမာမ်ား၊ အသံလႊင့္ ဇာတ္မ်ားကို တစ္ပတ္၊ ႏွစ္ပတ္ ၾကိဳတင္ကာ လႊင့္ေလ့ ရွိရာ ည ၇ နာရီ ၁၅ ႏွင့္ ၈ နာရီၾကား၊ ည ၈ နာရီ ၁၅ ႏွင့္ ၉ နာရီ ၾကား အခ်ိန္မ်ားတြင္ ေရဒီယုုိမ်ား ေဘး နားဆင္ အခ်ိန္ကုန္ ခဲ့ရသည့္ ကာလမ်ားကို သတိရေန မိေသးသည္။ 

အထင္ရွား ဆံုးမွာကား အဆိုေတာ္ၾကီး ေမလွျမိဳင္ သီဆို ထားသည့္ "အာဇာနည္ ေန႔ကိုေလ .. ေရွးရႈကာပဲ အေလးျပဳ ပါတယ္ေလ ..." ျဖင့္ အဆံုးသတ္ သည့္ အာဇာနည္ေန႔ သီခ်င္း ျဖစ္သည္။ ရပ္ကြက္ အ တြင္း ေလာ္စပီကာ ၾကီးမ်ားျဖင့္ တစ္ဖံု၊ ေရဒီယိုမွ တစ္မ်ဴိး၊ ယုတ္စြအဆံုး ရုပ္ရွင္ရံု မ်ားတြင္ပင္ ရုပ္ရွင္ မျပမီ ေစာင့္စား aနစဥ္ အခ်ိန္ ကေလး အတြင္း ထုိသီခ်င္း ကို ဖြင့္ျပီး က်ဆံုးေလ ၿပီးေသာ ေခါင္းေဆာင္ ၾကီး မ်ားကို ဂုဏ္ျပဳ ၾကပါေသာ ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ယေန႔ထိ ထိုသီခ်င္းကို နားထဲစြဲ ေနေသးသည္။

ျပတ္သား စူးရွေသာ အသံ၊ တိုတုတ္ေသာ ၀ါက်မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္း ထားေသာ၊ ဘယ္ေတာ့ၿပန္ နားေထာင္ ေထာင္ ျပန္ နားေထာင္ရင္ ရိုးမသြားေသာ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ ေအာင္ဆန္း၏ မိန္႔ခြန္း မ်ားကိုမူ ဇူလိုင္လ ၁၆၊ ၁၇ ၊ ၁၈ စသည့္ အာဇာနည္ေန႔ အၾကိဳ ကာလမ်ား ကတည္းက ည ၈ နာရီ သတင္း အျပီးမွ စျပီး ည ၉ နာရီ ျမန္မာပိုင္း အသံလႊင့္ အစီ အစဥ္ မ်ား ျပီးဆံုးသည့္ အခ်ိန္ အထိ ေန႔စဥ္ လႊင့္ထုတ္သည္။ 

လူအမ်ား ကလည္း ေရဒီယိုမ်ား ရွိရာတြင္ စုကာ ရံုးကာျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္း နားဆင္ ၾကသည့္ ကာလ မ်ားကို ယခုထိ ျမင္ေယာင္ ေနမိသည္။ ၁၉၈၂ ရုပ္ျမင္ သံၾကားမ်ား ေပၚလာၿပီး ေနာက္ပိုင္း ကာလ မ်ားတြင္ မူ ေရဒီယို သာမက တီဗီ မ်ားမွာပါ အာဇာနည္ေန႔ ဆုိလွ်င္ အဆိုပါ မိန္႔ခြန္းမ်ား၊ လြတ္လပ္ေရး ၾကိဳေခတ္က ဗိုလ္ခ်ဴပ္ ေအာင္ဆန္း ႏွင့္ တကြ အာဇာနည္ ေခါင္း ေဆာင္ၾကီးမ်ား ၏ လႈပ္ရွားမႈ ပံုရိပ္ ရုပ္ရွင္ မွတ္တမ္း မ်ားကို ေနာက္ပိုင္း ျပသလာသည္မွာ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ ၏ အမ်ဴိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ တစ္ခဲနက္ အႏိုင္ မရခဲ့မီ အထိပင္။

ဟိုတုန္းဆီက အာဇာနည္ေန႔

မွတ္မိ ေသးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ က အာဇာနည္ေန႔ ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဖခင္က မိသားစု တစ္ ခု လံုးကို ႏွစ္စဥ္ ေခၚသြားခဲ့ဘူး သည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား။

ေန႔လည္စာ စားျပီး ေသာက္ျပီးျပီ ဆိုလွ်င္ မိသားစု အမွတ္ ၈ ဟီႏိုးကား (ဟိုတုန္းက ရွစ္ကား ဟုေခၚ သည္။) ၾကီးကို စီးျပီး ေျမနီကုန္းတြင္ ဆင္း၊ ၿပီးလွ်င္ ေတာ္လွန္ေရး ပန္းျခံ ကို ပတ္ျပီး အၾကာၾကီး လမ္းေလွ်ာက္ကာ အာဇာနည္ကုန္း ကို သြားၾကသည္။ 

ထိုစဥ္က အာဇာနည္ကုန္း ဆိုသည္မွာ ယခုျမင္ေတြ႔ ေနရသည့္ အမႊန္း အခၽြန္းၾကီးမ်ား ေထာင္ထ ထိုးထြက္ ေနသည့္ အနီေရာင္ အာဇာနည္ကုန္း မဟုတ္။ ယခု အာဇာနည္ကုန္း အခင္း အက်င္း အဆင္ အျပင္မွာ ၁၉၈၃ ခု၊ ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္္ေန႔က ေျမာက္ကိုရီးယား ေအးဂ်င့္မ်ား ရန္ကုန္ အာ ဇာနည္ကုန္းကို အၾကမ္းဖက္ ဗံုးခြဲခဲ့ အျပီး ျပန္လည္ ျပင္ဆင္မႈမွ ေပၚထြက္ လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုစဥ္က အာဇာနည္ ကုန္းမွာ အာဇာနည္ ၾကီး ၉ ဦး ၏ အုတ္ဂူၾကီး ၉ လံုးကို ရင္ေဘာင္တန္း အျပိဳင္ လဲ ေလ်ာင္း ထားသည့္ ပံုသ႑ာန္ ျဖစ္သည္။ အုတ္ဂူ ၾကီးမ်ားမွာ အေတာ္ပင္ ၾကီးမား လွျပီး သလင္း ညိဳေရာင္ တာရာဇို ေက်ာက္ပြတ္ ထားျပီး ေျပာင္လက္ ေနသည့္ ခပ္မိႈင္းမိႈင္း ပံုစံျဖစ္သည္။ အေပၚက သြပ္ျပား မိုးကို သစ္သား တိုင္ၾကီး မ်ားျဖင့္ ခုခံ ထားသည့္ ျမန္မာ့ ဟန္ပန္ ဆန္ဆန္ ဇရပ္ လိုလို အမိုး မ်ားျဖင့္ မိုးကာ ထားသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အခမ္း အနားမ်ား ျပီးစီးျပီ ဆိုသည္ႏွင့္ တစ္ႏွစ္ ပတ္လံုး အ မ်ား ျပည္သူ အားလံုးကို ၀င္ထြက္ သြားလာ လည္ပတ္ ခြင့္ျပဳ ထားသည္။ လူတန္း ၾကီးမ်ား တစ္သုတ္ျပီး တစ္သုတ္ လာ ေရာက္ လည္ပတ္ ဂါရ၀ ျပဳၾကသည္ မ်ားမွာ ပ်ားပန္း ခပ္မွ်။ အမ်ား အားျဖင့္ လာေရာက္ လည္ပတ္ သူမ်ားမွာ ပန္းမ်ား၊ ပန္းေခြ အေသးစား ေလးမ်ား ယူေဆာင္ လာၾကျပီး အာဇာနည္ ၾကီးမ်ား ၏အုတ္ဂူ မ်ားေရွ႕ တြင္ ထားထား ခဲ့ၾကသည္။

ထိုအထဲမွ ဆရာၾကီး ဦးရာဇတ္ ႏွင့္ ရဲေဘာ္ ကိုေထြး တို႔၏ အုတ္ဂူ မ်ားကို ဖခင္ၾကီးက ညႊန္ျပကာ၊ "သားတို႔ သမီးတို႔ေရ၊ အာဇာနည္ၾကီး ေတြထဲမွာ ဒီပုဂၢိဳလ္ၾကီး ႏွစ္္ေယာက္ ကေတာ့ျဖင့္ ပါပါ တို႔လို ျမန္မာ မြတ္စ လင္မ္ ေတြပဲကြဲ႕ “ ဟုေျပာျပ သံအား မွတ္သား ခဲ့ရဘူးသည္။ ဂုဏ္ယူ ၀ံ့ၾကြား ခဲ့ဘူးသည္။

အာဇာနည္ကုန္း ျပီးျပီဆိုလွ်င္ လူအမ်ားဆံုး သြားလာ လည္ပတ္ ၾကသည္မွာ တာ၀ါလိန္း လမ္း ရွိ အ ၿဖဴေရာင္ အေနာက္တိုင္း ဆန္ဆန္ မီးခိုးေခါင္းတိုင္ ပါသည့္ ျခံက်ယ္ၾကီး ထဲမွ ႏွစ္ထပ္ အိမ္ၾကီး၊ ထို အိမ္ ၾကီးမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျပတိုက္ ျဖစ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း မက်ဆံုးမီ ကေလး အထိ မိသားစုႏွင့္ ေနထိုင္ သြားခဲ့သည့္ ကိုလိုနီေခတ္ အေဆာက္ အအံုၾကီး။ 

ထိုအိမ္မွာပင္ ယခု ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကို ေမြးဖြား ခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ၏သားငယ္ ေအာင္ဆန္းလင္း ေရနစ္ ကြယ္လြန္ ခဲ့သည္ မွာလည္း ထိုအိမ္ၾကီး ၿခံ၀ိုင္း ထဲမွ ေရကန္ ထဲတြင္ ပင္ဟု မွတ္သား ဘူးသည္။ ေမြးကင္းစ ကပင္ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ၏ သား ငယ္ ေနာက္တစ္ေယာက္ လည္း ယင္းအိမ္ မွာပင္ ေမြးဖြားသည္ ဟု သိရသည္။

အိမ္ထဲ လွည့္ပတ္ ၾကည့္ရႈခြင့္ မရမီ ရွည္လ်ား လွသည့္ လူတန္းၾကီး မ်ားျဖင့္ တန္းစီ ခဲ့ရသည္ကို လည္း ျပန္လည္ ေအာက္ေမ့ မွတ္မိ ေနေသး ပါသည္။ ျပတိုက္ထဲ ၀င္သြားလွ်င္ တန္းစီျပီး စနစ္တက် လွည့္လည္ ၾကည့္ရႈ ရသည္။ လူအမ်ားၾကီး ျဖစ္ေသာ္လည္း မည္သူမွ် အသံဗလံ ဆူဆူ ညံညံ ဗရုတ္က် ခဲ့သည္ ဟု မမွတ္မိ။ အားလံုး စည္းကမ္း ေသ၀ပ္စြာျဖင့္ ၾကည့္ရႈ ၾကသည္ခ်ည္း။ 

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း အိပ္ခန္း၊ စာၾကည့္ခန္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ အပါ အ၀င္ သားသမီးမ်ား အိပ္စက္ ခဲ့ၾကေသာ ကုတင္မ်ား၊ သစ္သား ဆက္တီ ကုလားထိုင္ စားပြဲမ်ား ေပၚတြင္ တင္ထားသည့္ ထိုစဥ္က မိသားစု အသံုးအေဆာင္ ပန္းကန္ ခြက္ေယာက္မ်ား။ အထူးျခားဆံုး မွတ္မိ ေနသည္ကား “ၾကည္ .. ပဲျပဳတ္ နဲ႔ နံျပား ရရင္ စားခ်င္တယ္“ ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ လက္ေရးျဖင့္ ေရးထားသည့္ ၀ါက်င့္က်င့္ ျဖစ္ေနေသာ စာရြက္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျပခန္း ျပီးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစု ေနာက္ဆံုး သြားသည္က တာေမြ ဆြန္နီ ကဗရ္စတန္ ေခၚ တာေမြ မြတ္စလင္မ္ သုႆာန္။ ထိုသုႆာန္ ၏ လူသြားမင္း လမ္းနံေဘး ျမင္သာသည့္ ေနရာ တြင္ မူ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ကိုးဦး ထဲမွ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ ႏွစ္ဦး ျဖစ္သည့္ က်ဆံုး ခ်ိန္က ပညာေရး ႏွင့္ အမ်ဴိးသား စီမံကိန္း ၀န္ၾကီး ဆရာၾကီး ဦးရာဇတ္ ႏွင့္ သူ၏ ကိုယ္ရံေတာ္ ရဲေဘာ္ ကိုေထြး တို႔ ႏွစ္ဦး ကို အမွန္ တကယ္ ျမွပ္ႏွံ ထားခဲ့သည့္ ေနရာ ျဖစ္သည္။ ထိုေနရာတြင္္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္ ၾကီး ႏွစ္ဦး ကို ေဇယာရသ္ ဆုေတာင္းျခင္း အမႈကို ျပဳလုပ္ျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစု၏ တစ္ေန႔တာ အာဇာနည္ေန႔ လည္ပတ္မႈ ကိုအဆံုး သတ္သည္။

အာဏာကို လက္မလႊတ္ ခံုမင္လွေသာ စစ္ဗိုလ္ မ်ားက ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ ၏ ပါတီ တစ္ခဲနက္ အႏိုင္ရ အျပီး ၎၏ ဖခင္ အမ်ဴိးသား ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ၏ အခန္း က႑ ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ရန္ နည္းမ်ဴိးစံုျဖင့္ ၾကိဳးပမ္း ခဲ့ၾကသည္။ ဟိုအရင္ ေငြစကၠဴ မ်ားက အစ ေငြအေၾကြေစ့ မ်ားပါ မက်န္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေခါင္းျဖင့္ ရိုက္ႏွိပ္ သြန္းလုပ္ ထားသည့္ တရား ၀င္ ျမန္ မာ့ ေငြေၾကး မ်ားအား တစ တစ ႏႈတ္သိမ္းကာ ယေန႔ ျမင္ေတြ႔ ေနရသည့္ တိရစာၦန္ ပံုမ်ားျဖင့္ အစား ထိုး သည္။

အာဇာနည္ေန႔ စသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႏွင့္ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား ၏ သမိုင္းကို ေဖာ္က်ဴး သည့္ အမွတ္တရ အခမ္းအနား မ်ားအား ေသးသိမ္ေအာင္ ျပဳခဲ့သည္။ ထိုသည့္ ကိစၥမ်ားကား ျမန္မာ့ သမိုင္း တြင္ အဆိုးဖက္ ပံုရိပ္ တစ္ခု အေနျဖင့္ ေႏွာင္းလူ တို႔ မွတ္မိ ေနၾကမည္ သာျဖစ္သည္။  

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္္ဆန္း သာမက အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး မ်ားတြင္ မြတ္စလင္မ္ ႏွစ္ဦး ပါ၀င္ ခဲ့သည္ ဟူ သည့္ သမိုင္းမွန္ ကိုလည္း စနစ္ တက် ေဖ်ာက္ဖ်က္ ပစ္ရန္ ၾကိဳးစား ခဲ့သည္။ ဆရာၾကီး ဦး ရာဇတ္ တို႔ကို ျမဳပ္ႏွံ သျဂိဳဟ္ ထားသည့္ တာေမြ ဆြန္နီ သခၤ်ဳိင္း အား အစေဖ်ာက္ဖို႕ ၾကိဳးစား ခဲ့သည့္ မွာ ဆယ္ စုႏွစ္ ႏွစ္ခုခန္႔ မွ် ပင္ ၾကာခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္ ေတာ့ အေတာ္ေလး ေရးသားခဲ့ျပီ။ စာဖတ္သူ မိတ္ေဆြ အေနျဖင့္ ယေန႔ ႀကဳံႀကိဳက္ ေနရသည့္ အာဇာနည္ ေန႔ဆိုသည္ ႏွင့္ ယခု ကၽြန္ေတာ္ ေရးသား ခဲ့သည့္ အၾကား ကြာဟခ်က္ အေတာ္ မ်ားမ်ားကို ရွာေတြ႔ ခဲ့ပါ လိမ့္မည္။ ထိုကြာဟ ခ်က္သည္ပင္ သမိုင္းကို ပံုဖ်က္ ေပ်ာက္ပ်က္ ေအာင္ ၾကိဳးစား ပံုေဖာ္ခဲ့ ၾကသည့္ လူညစ္ မ်ား၏ သမိုင္း အမည္းစက္ ျဖစ္သည္ဟု မွတ္တမ္း တင္လို ပါသည္။ ေက်းဇူးတင္ ပါ သည္။

Comment ေရးရန္

Rohingya Exodus