ေနာက္ဆုံးသတင္း/ေဆာင္းပါးမ်ား

ျမန္မာ့သမိုင္းႏွင့္ ရိုဟင္ဂ်ာ


ေဌးလြင္ဦး
RB News
16.6.2013

ျမန္မာ ႏုိင္ငံက အမ်ိဳးသားေရး ၀ါဒီ ေတြဟာ- အမွန္ တရား ထက္ - က်ားက်ား မီးယပ္- ၀ါဒီမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုပဲ ေတြ႔ေန ရပါတယ္။ ေယက်္ား ပီသ ပါတယ္ ဆိုတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ သူရ ဦးေရႊမန္း အေမရိကန္မွာ ေျပာတဲ့ စကားကိုပဲ ၾကည့္ပါ။ ျမန္မာ့ သမုိင္းမွာ ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတာ မရွိဘူး- ဆိုၿပီး ေျပာင္တုိက္ႀကီး ခံျငင္း ေနတာကို အထင္း သားႀကီး ျမင္ေန ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ရဲ႔ အမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွား ခဲ့တဲ့ သမိုင္းမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ ကိုေတာင္ ေ၀ဖန္ ခဲ့တာမ်ိဳး ရွိေပမယ့္- ဦးေရႊမန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႏႈတ္ဆိတ္ ေနခဲ့ တာခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာ ႏုိင္ငံ ဧရိယာ အတြင္း ဇာတိဘြား အစၥလာမ္ သာသနာ ၀င္မ်ားကို ဘာသာေရး ယံုၾကည္ မႈေၾကာင့္ ရည္ရြယ္ ခ်က္ခ် ပစ္မွတ္ထား တိုက္ခိုက္ ခံရတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္- အၾကမ္းဖက္ တိုက္ခိုက္ သူမ်ား ရာဇ၀တ္ ေကာင္မ်ားကို မိမိရဲ႔ အတုိက္ အခံ မ်ားလို႔ သတ္မွတ္ ထားေပမယ့္-၊ အတိုက္ အခံ ျဖစ္လင့္ ကစား အတိုက္ အခံ ဘက္က မွန္တဲ့ အခ်က္၊ အတိုက္ အခံရဲ႔ ျပဳမႈခ်က္ ေတြမွာ လက္ခံ ႏုိင္ဘြယ္ ရွိတဲ့ အခ်က္ ေတြကိုလည္း မိမိ ဘက္က ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း လက္ခံ ရဲပါတယ္။ 

ဦးေရႊမန္းရဲ႔ ေျပာစကား ထဲမွာ ရိုဟင္ဂ်ာ ေခၚေခၚ ဘဂၤလီ ေခၚေခၚ မြတ္ဆလင္ မ်ားကို ခြဲျခား ဖိႏွိပ္တာ မ်ိဳးကို ဥပေဒ အရ ကာကြယ္ ရမယ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ကိုေတာ့ ေ၀ဖန္စရာ မရွိပါ။ ဒီစကားလံုးဟာ လူတစ္ဦး လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳး အေနနဲ႔ မိမိရဲ႔ အမည္ နာမကို မိမိ ကင္ပြန္း တပ္ခြင့္ ရွိတယ္။ အမည္ နာမက အေရး မႀကီးဘူး လူသားဟာ လူသား အခြင့္ အေရး ရွိေစ ရမယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာ မ်ိဳးကို ေဆာင္လို႔ အေကာင္း ျမင္ဘက္က ႀကိဳဆို သင့္တယ္လို႔ လည္း ခံစားမိ ပါတယ္။ 

ေနာက္တစ္ခ်က္က- လႊတ္ေတာ္ ထဲမွာ ျမန္မာ လူမ်ိဳးပဲ ရွိတယ္ ဆိုတဲ့ စကားလံုးက ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္းေတာ ၿမိဳ႔နယ္ မ်ားက အမတ္ မ်ားကို ရည္ရြယ္ၿပီး ေျပာသြားတဲ့ သေဘာကို ေဆာင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အျခား ရခိုင္၊ မြန္၊ ရွမ္း အမတ္ေတြ ရွိေနတာကို လူတုိင္း အသိပါ။ ဒါေပမယ့္ ရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥ အျငင္းပြား ေနတဲ့ ကာလမွာ- ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္းေတာက အမတ္ မ်ားကိုသာ သူတို႔ရဲ႔ လူမ်ိဳး နာမည္နဲ႔ ထုတ္ေဖၚ ေျပာဘို႔ အခက္ အခဲ ရွိေနတဲ့ သေဘာ ျဖစ္ေန ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ ကိုလည္း အနာဂါတ္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ အတြက္ မွ်မွ် တတ ရွိမယ္ ဆိုရင္ အေကာင္းဘက္က စဥ္းစား ေပးႏိုင္ ပါတယ္။ 

အေကာင္းဘက္ ဆိုတာက ဥပမာ- အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ ပံုစံမ်ိဳး- ဘယ္လူမ်ိဳး ဘယ္ဘာသာ ျဖစ္ျဖစ္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံသား ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ ခ်က္မ်ိဳးကို ဆိုလို တာပါ။ ဒါေပမယ့္- ဒီအဆင့္ကို မသြားမွီ သမိုင္း ကိုေတာ့ အမွန္ အတိုင္း ၀န္ခံဘို႔ လိုပါတယ္။ ၿပီးမွ ထပ္ဆင့္ ဥပေဒျပဳ ေျပာင္းလဲတဲ့ ခိုင္မာ တိက်တဲ့ ကတိ က၀တ္နဲ႔ ေျပာင္းလဲ ရမွာပါ။
ဆိုလိုတာက သမိုင္းမွာ ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတာ ရွိတယ္။ သူတို႔ဟာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ ဧရိယာထဲက တိုင္းရင္းသား၊ ရခိုင္ ေဒသရဲ႔ မူလ ဘူတ လူမ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ ဆိုတာကို အရင္ ၀န္ခံ ရပါမယ္။ ၿပီးမွ ရိုဟင္ဂ်ာ လူထုရဲ႔ သေဘာထားကို ညိႇႏႈိင္း ရယူၿပီး လူမ်ိဳး အမည္ သတ္မွတ္ ခ်က္ကို ကမၻာ့သိ သက္ေသမ်ား ေရွ႔မွာ ခိုင္ခိုင္ မာမာ ကတိ စာခ်ဳပ္နဲ႔ သတ္မွတ္ ယူရမွာ ျဖစ္တယ္။ အမွန္တရား တစ္ခုကို ၀န္ခံလုိ စိတ္မရွိဘဲ ယုတၱိရွိ ခိုင္မာတဲ့ အေျဖ တစ္ခုကို ဘယ္လိုမွ ထုတ္ယူလို႔ မရဘူး ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို နားလည္ဘို႔ လိုပါမယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတာ မရွိဘူး လူသားခ်င္း စာနာလို႔ သူတို႔ကို ျမန္မာ ႏုိင္ငံသား အျဖစ္ အသိ အမွတ္ ျပဳလိုက္ ရတာပါ- (မလိုခ်င္ တဲ့အခါ သူတို႔ကို ျပန္ေမာင္း ထုတ္မယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာ) ဆုိရင္ေတာ့ ဒီျပႆနာ ေတြက ေျပလည္ လာဘို႔ မရွိႏိုင္ဘူး။ 

ျမန္မာ့ သမိုင္းမွာ ရိုဟင္ဂ်ာ မရွိဘူး ဆိုတဲ့ ကိစၥ--၊ ကမၻာ့ သမိုင္း ပညာရွင္ မ်ားရဲ႔ မွတ္တမ္း မ်ားကို မေဖ်ာက္ဖ်က္ မျငင္းပယ္ ႏုိင္ေတာ့လို႔ ျမန္မာ့ သမိုင္းကို ထိုးခ်တာ ျဖစ္ႏုိင္ ပါတယ္။ ဒီလို ဆိုရင္လည္း ဒီကိစၥမွာ ဦးေရႊမန္းဟာ သမိုင္း သုေတသီ တစ္ဦးဘဲ တာ၀န္မဲ့ စကားတစ္ခုကို ေျပာဆို လိုျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဦးေရႊမန္း သိမွတ္ ခံစားေနတဲ့ ျမန္မာ့ သမိုင္း ဆိုတာ ဘာလဲ လို႔ ေမးခြန္း ထုတ္စရာ ျဖစ္လာတယ္။
ျမန္မာ့ သမိုင္း စဥ္မွာ လူမ်ိဳး ၁၀၁ ပါး လို႔ပဲ မွတ္တမ္း တင္ခဲ့ၿပီး- ျမန္မာ သတၱ၊ မြန္ သံုး၀၊ ရွမ္း ႏွစ္ဆယ့္ခြန္၊ ကုလား မ်ိဳး ေျခာက္ဆယ့္ေလး- ေပါင္း ၁၀၁ မ်ိဳး ျဖစ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ျမန္မာ လူမ်ိဳး ၇ မ်ိဳး၊ မြန္လူမ်ိဳး ၃ မ်ိဳး၊ ရွမ္းလူမ်ိဳး ၂၇ မ်ိဳးနဲ႔ ကုလားလူမ်ိဳး ၆၄ မ်ိဳးလို႔ ျဖစ္တယ္။ ဒီမွာလည္း ျမန္မာ လူမ်ိဳး ၇ မ်ိဳးကို အမည္ နာမနဲ႔ အုပ္စု ခြဲမႈမွာ သမိုင္း မွတ္တမ္းမ်ား မတူညီမႈေတြ ရွိသလို၊ မြန္၊ ရွမ္း၊ ကုလား ဆိုတဲ့ အုပ္စု ေတြမွာလည္း ထည့္သြင္းေရ တြက္တဲ့ အမည္ နာမနဲ႔ အုပ္စု မတူညီမႈ ေတြကို ေတြ႔ေန ရပါတယ္။ ဒီအုပ္စု ကြဲေတြမွာ ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ ကရင္ လူမ်ိဳး မ်ားနဲ႔ ကသည္း (ယခုေခတ္ အေခၚ ကုလား) ေတြဟာ ရွမ္းအုပ္စု ထဲမွာ ထည့္သြင္း ခဲ့ရၿပီး- ရခိုင္ လူမ်ိဳး ကိုေတာ့ ကုလား အုပ္စု ထဲမွာ ထည့္သြင္း ေဖၚျပျခင္း ကိုခံရ ပါတယ္။ (ေဒါက္တာ သန္းထြန္း ျမန္မာ ရာဇ၀တ္ ျပန္တမ္း အတြဲ ၂ စာမ်က္ႏွာ ၂၁၉)။
တစ္ကယ္လို႔ ဦးေရႊမန္း နားလည္ ထားတဲ့ ျမန္မာ့ သမိုင္း ဆိုတာ ပုဂံေခတ္ကစ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူတဲ့ ေန႔အထိ ျဖစ္ခဲ့ရင္-၊ သီေပါမင္း မတုိင္မွီ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘိုးေတာ္ ဘုရား ရခိုင္ကို ၀င္ေရာက္ သိမ္းပိုက္စဥ္- ရခိုင္ ေဒသ ကို မဟာ ၀ိဟိကတိုင္းလို႔ ေခၚတြင္ ခဲ့တဲ့ မွတ္တမ္းကို မသိေလ ေရာ့သလား။ (ကုန္းေဘာက္ဆက္ ျမန္မာ ရာဇ၀င္ ႀကီး အတြဲ ၂ စာမ်က္ႏွာ ၂၆ ကို ေလ့လာ ေစလိုတယ္။) မဟာ၀ိဟိက ဆိုတာ ရိုဟင္ဂ်ာ မ်ားက သူတို႔ရဲ႔ ႏိုင္ငံကို (ရခိုင္ ႏုိင္ငံ) ေခၚတဲ့ အမည္ နာမကို ဗမာ အသံထြက္နဲ႔ မွတ္တမ္း တင္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ျမန္မာ မင္းမ်ားဟာ ရခိုင္ကို ကုလား အုပ္စု စာရင္း ထဲမွာ ထည့္သြင္း ခဲ့တာ ေမ့ထားလို႔ မရႏိုင္ပါ။ ရခိုင္ ေဒသဟာ အစၥလာမ္ သာသနာ ၀င္မ်ားရဲ႔ ေဒသလို႔ ျဖစ္လို႔ ကုလား စာရင္းမွာ ထည့္သြင္း ျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ျမန္မာ ရာဇ၀င္လား လူမ်ိဳး ေရတြက္မႈ ကုလား ၆၄ မ်ိဳးကို ျပန္ၾကည့္ပါ။ တရုတ္ လူမ်ိဳး အစၥလာမ္ သာသနာ ၀င္မ်ားကို ျမန္မာတု႔ိက ပန္းေသး လူမ်ိဳးလို႔ သတ္မွတ္တယ္။ သူတို႔ဟာ တရုတ္ လူမ်ိဳး စစ္စစ္ ျဖစ္ေန ပါလွ်က္ ရွမ္းအုပ္စု ထဲမွာ ထည့္သြင္း မေရတြက္ဘဲ- ကုလား အုပ္စု ထဲမွာသာ ထည့္သြင္း ေရတြက္ေၾကာင္း ကိုလည္း ထင္ထင္ ရွားရွား ျမင္ေတြ႔ ရပါတယ္။ (သို႔မဟုတ္ ရခိုင္ကို ဘာေၾကာင့္ ကုလား လူမ်ိဳး အုပ္စု ထဲမွာ ထည့္သြင္း ေရတြက္ ခဲ့သလဲ ဆိုတာ စစ္မွန္တဲ့ သမိုင္း ပညာရွင္ မ်ားကို လႊတ္ေတာ္ ထဲမွာ တရား၀င္ Debate လုပ္ ေဆြးေႏြး ေစသင့္ ပါတယ္။)
ဒါမွ မဟုတ္ ရိုဟင္ဂ်ာ လူမ်ိဳး မ်ားရဲ႔ ေဒသ ျဖစ္လို႔ အဲ့ဒီ ရခိုင္ ေဒသကို ကုလား ေဒသ အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး အဲ့ဒီ ေဒသမွာ ေနထိုင္တဲ့ လူမ်ိဳး မ်ားကို ကုလား လူမ်ိဳး အုပ္စု ထဲမွာ ထည့္သြင္း တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ေသခ်ာတာက ဒီေန႔ ရခိုင္ ပါလို႔ ေႂကြးေၾကာ္ ေနတဲ့ ဗမာ စကားေျပာ သံကြဲ ျမန္မာ လူမ်ိဳး ကေတာ့ ကုလား လူမ်ိဳး မျဖစ္ ႏုိင္ပါ။ သူတုိ႔ကိုယ္ ဘယ္သူကမွ ဘယ္စဥ္ ကမွ ကုလား လူမ်ိဳး အျဖစ္ သတ္မွတ္ ေခၚဆို ခဲ့တာလည္း မရွိခဲ့ပါ။ 

အကယ္၍ ျမန္မာ့ သမိုင္း ဆိုတာ- ပုဂံေခတ္ မတိုင္မွီက ဒီေန႔ မနက္ထိ ျဖစ္စဥ္ မ်ားကို မွတ္တမ္း တင္ခဲ့ျခင္းလို႔ သတ္မွတ္ရင္--၊ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္နာမနဲ႔ သမုိင္းကို န၀တ၊ နအဖ ေခတ္အထိ ႏိုင္ငံသား စီစစ္ေရး ကဒ္ျပားေတြ က သက္ေသ ခံေနပါတယ္။ အဲ့ဒီ န၀တ၊ နအဖ ေခတ္မ်ားမွာ အခု လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌ ဦးေရႊမန္း ကိုယ္တိုင္ အဆင့္ ျမင့္ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦး အျဖစ္ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးေရႊမန္းတို႔ နအဖ အစိုးရ လက္ထက္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ sponsor နဲ႔ ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ သာသနာေရာင္၀ါ ထြန္းေစဖို႔ စာအုပ္မွာ ျမန္မာျပည္ အတြင္း ျပန္တမ္း၀င္ ဗလီ၀တ္ ေက်ာင္းမ်ား အေရ အတြက္ကို ေဖၚျပ ထားပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ျမန္မာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဗလီ၀တ္ ေက်ာင္းေတာ္ အေရ အတြက္ ၂၂၆၆ ေဆာင္ လို႔ ေဖၚျပၿပီး အဲ့ဒီ အထဲက ရခိုင္ ေဒသ တစ္ခုတည္းမွာ ၁၂၃၈ ေဆာင္ ရွိေၾကာင္း ေဖၚျပပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ျပန္တမ္း၀င္ အေဆာက္ အဦး မ်ားကို သာ ေဖၚျပျခင္း ျဖစ္ၿပီး- ျမန္မာ ႏုိင္ငံမွာ ဗလီ၀တ္ ေက်ာင္းေတာ္မ်ား ထပ္မံ ေဆာက္လုပ္ ခြင့္မျပဳ ခဲ့တာလည္း ၾကာ ျမင့္ခဲ့ပါၿပီ။ ျပန္တမ္း၀င္ ဗလီ၀တ္ေက်ာင္း ေတာ္မ်ားကို ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ေဆာက္လုပ္ဘို႔ ခြင့္ျပဳ ထားခ်က္ ျမန္မာ ႏို္င္ငံမွာ မရွိပါ။ ျမန္မာ စစ္စစ္ အစၥလာမ္ သာသနာ ၀င္မ်ားသည္ပင္ ဗလီ၀တ္ ေက်ာင္းေတာ္မ်ား ေဆာက္လုပ္ခြင့္ မရလို႔ ျမန္မာ ႏုိင္ငံက ဗလီေတြမွာ ၀တ္ျပဳသူ မဆန္႔ ျဖစ္ေန ရပါတယ္။ ေဖၚျပပါ ဗလီ၀တ္ ေက်ာင္းေတာ္ စာရင္း အရင္ ရခိုင္ နယ္မွာ ရွိတဲ့ တရား၀င္ တိုင္းရင္းသား အစၥလာမ္ သာသနာ၀င္ အေရ အတြက္ဟာ ျမန္မာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး မွာ ရွိတဲ့ အစၥလာမ္ သာသနာ၀င္ အေရ အတြက္ရဲ႔ တစ္၀က္ ထက္ေက်ာ္လြန္ ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ 

ေဖၚျပပါ ရခိုင္ ေဒသက ဗလီ ၀တ္ေက်ာင္း ေတာ္ေတြထဲမွာ ကမန္ လူမ်ိဳးနဲ႔ ရခိုင္ တိုင္းရင္းသား အစၥလာမ္ သာသနာ ၀င္မ်ားရဲ႔ ဗလီ အေရ အတြက္က ၄၀ ထက္မပိုပါ။ က်န္ ၁၂၂၆ ေဆာင္ေသာ ဗလီ မ်ားဟာ ပါလီမန္ေခတ္၊ မဆလ ေခတ္၊ န၀တ ေခတ္ တစ္ေလွ်ာက္မွာ ရိုဟင္ဂ်ာ လူမ်ိဳးမ်ား အျဖစ္ မွတ္ပံုတင္၊ ႏုိင္ငံသား စီစစ္ေရး ကဒ္ျပားမ်ား ထုတ္ေပး ခံခဲ့ရတဲ့ ရခုိင္ေဒသရဲ႔ မူလဘူတ လူမ်ိဳးမ်ား ပိုင္ဆိုင္ ၀တ္ျပဳရာ ဗလီမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
အာဏာရွင္ ေခတ္ေတြကို ေက်ာ္လြန္ လာၿပီး- ဒီမိုကေရစီ ေခတ္မ်ားမွာ ႏိုင္ငံ တစ္ခုကို ေခါင္းေဆာင္မယ့္ ေခါင္းဆိုတာ အသိဉာဏ္ အေျမႇာ္ အျမင္၊ ဆင္ျခင္မႈ ႀကီးမား ျမင့္ျမတ္ဘို႔ လိုတယ္လု႔ိ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ထိုင္း ႏိုင္ငံ အာဏာသိမ္း စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဆြန္းခ်ိဳင္းက ေျပာဆိုခဲ့ ပါတယ္။ ဆြန္ခ်ိဳင္း ကေတာ့- ကၽြန္ေတာ့မွာ အဲ့ေလာက္ အရည္ အခ်င္း မရွိဘူး- ဒါေၾကာင့္ လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ပါ၀င္ ယွဥ္ၿပိဳင္မွာ မဟုတ္ဘူး လို႔လည္း ေယာက်ာ္း ပီပီ သတၱိ ရွိရွိ ၀န္ခံ ေနာက္ဆုတ္ ခဲ့ပါတယ္။ 

သူရ ဦးေရႊမန္း အေန နဲ႔လည္း ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္တဲ့ သမိုင္း ကိစၥကို ရိုးသားတဲ့ သမိုင္း ပညာ မ်ားအား လႊတ္ေတာ္ ထဲမွာ ကမၻာသိ ေဆြးေႏြး ေစျခင္း မျပဳလုပ္ ေစဘဲ- တစ္ခ်က္လႊတ္ အာဏာ သံုး- ဘူး ခံတဲ့ အက်င့္ေတြ မေပ်ာက္ေသး ရင္၊ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံ တစ္ခုကို ဦးေဆာင္ဘို႔ ဆင္ျခင္ ဉာဏ္အား နည္းေသးရင္- ဗိုလ္စစ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဆြန္ခ်ိဳင္းလို သတၱိ ေမြးလိုက္ပါ။ ဒါမွ တုိင္းျပည္ တစ္ခု တိုးတာလာမွာ ေသခ်ာ လွပါတယ္။ 

ေဌးလြင္ဦး 
ဦးေဆာင္ လႈပ္ရွားမႈ တာ၀န္ခံ 
ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ တန္းတူညီမွ် လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈ အဖြဲ႔ 
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု

Comment ေရးရန္

Rohingya Exodus