ေနာက္ဆုံးသတင္း/ေဆာင္းပါးမ်ား

ေစ်းမဆစ္နဲ႔



 

ေဌးလြင္ဦး
RB News
3.10.2012

မြတ္ဆလင္မ်ားအေပၚ အမုန္းဓါတ္ခံႀကီးမားတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားနဲ႔ အာဏာရ ေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ- ရခိုင္နယ္မွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ မြတ္ဆလင္မ်ားအေပၚ မ်ိဳးျပဳတ္သုတ္သင္မႈႀကီးကို သူတို႔ရဲ႔ အမုန္းဓါတ္ခံနဲ႔ စကားေတြ အမ်ားႀကီး ကၽြံၿပီး-

ရခိုင္ျပည္က မြတ္ဆလင္မ်ားကို ခိုး၀င္လာ တဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားလုိလို-၊ ရခိုင္ေျမကို လုယူခဲ့တဲ့ က်ဴးေက်ာ္ သူမ်ား လိုလို ေခါင္းေဆာင္မ်ား မေျပာအပ္တဲ့ စကားမ်ားကိုလည္း ဆက္တိုက္ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေတာင္ကုတ္မွာ အၾကမ္းဖက္ အသတ္ခံလိုက္ရတဲ့ ျမန္မာျပည္မက ဘာသာေရး၀န္ေဆာင္ မြတ္ဆလင္ဦး ကိုလည္း အိႏၵိယေတာင္ပိုင္းသားေတြလို႔ ေျဗာင္ႀကီး စြပ္စြဲလိုက္ပါေသးတယ္။ (ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦး အေနနဲ႔- “သမိုင္းကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မေလ့လာရေသးဘူး ေလာေလာဆယ္ ျပသနာကို ရပ္ၾကေတာ့၊”လို႔သာ ေျပာဆို သင့္ေၾကာင္း- ေခါင္းေဆာင္မ်ား စကားေျပာနည္း သင္တန္းေတာင္ ျပန္တက္ခိုင္းရဦး ထင္ပါတယ္။)

သူတို႔ထင္သလို- ျဖစ္မလာ-၊ လုပ္ခ်င္သလို လုပ္လို႔ မရေတာ့မွန္း သိသြားေတာ့- အေျခအေနကို ခ်က္ခ်င္း ျပင္ရေတာ့မွာ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကမ္းကၽြံ ႏွတ္ရလြယ္- စကားကၽြြံ ႏွတ္ရခက္ ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေျပာစကားက ျပင္ဘို႔လည္းခက္ေနျပန္ပါတယ္။ ဒါကို-

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ အတူ အေမရိကကို လိုက္လာတဲ့ သမၼတရံုး၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းက ၂၀၁၂ စက္တင္ဘာ ၂၆ ရက္ေန႔ Queens College မွာ နယူးေယာက္ ျမန္မာမ်ားနဲ႔ ေတြ႔ေတာ့- ရခိုင္တစ္ဦးက “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရခိုင္ေတြ အေနနဲ႔ ရခိုင္ျပည္မွာ လူထု အစည္းအေ၀းလုပ္ၿပီး- ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ၁၄ ခ်က္ကို ခ်မွတ္လိုက္တယ္။ အဲ့ဒါကို ဗဟုိ အစိုးရက အတည္ျပဳေပးပါ၊”လို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္။

ဒါကို ၀န္ႀကီးက- “ကၽြန္ေတာ့ အေနနဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႔ ေတာင္းဆိုမႈကို အတည္ျပဳမေပးႏိုင္ဘူး၊ သို႔ေသာ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုေတာ့ တင္ျပေပးႏိုင္တယ္။ လႊတ္ေတာ္က ဆံုးျဖတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျပာစရာ ရွိတာက ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြထဲက စတုတၳအခ်က္ျဖစ္တဲ့ ဘဂၤါလီမြတ္ဆလင္မ်ားကို တိုင္းျပည္ထဲက ျပန္လည္ေမာင္းထုတ္ ဘို႔ ဆိုတာေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ သူတို႔ဟာ- ခင္ဗ်ားတို႔ေျပာဆို သလို မၾကာမွီက ေရာက္လာတဲ့ က်ဴးေက်ာ္သူ ေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ မဟုတ္ဘူး- ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ သန္းေခါင္းစရင္းဌာနမွာ အေသခ်ာေလ့လာၿပီးၿပီ။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးမွ ေရာက္လာသူ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ အေနနဲ႔ သူတုိ႔နဲ႔ သင့္ျမတ္ေအာင္ေနဘို႔ပဲ ႀကိဳးစားပါ။ ဒါေပမယ့္ “ရိုဟင္ဂ်ာ” ဆိုတဲ့ နာမည္ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း သေဘာမတူဘူး။

ေနာက္တစ္ခုက ဒီေန႔ ကမၻာ့အေျခအေနကို ၾကည့္ပါ။ အင္မတန္ အင္အားႀကီးတဲ့ အေမရိကန္ႏိုင္ငံေတာင္မွ- ရုပ္ရွင္ေလး ၁၃ မီနစ္ေလာက္ ရိုက္လာတာ၊ ကမၻာ့မြတ္ဆလင္ေတြရဲ႔ တု႔ံျပန္မႈကို ခံလိုက္ရတယ္။ အေမရီကန္ ေရွာ့က္ခ္ ျဖစ္သြားတယ္၊ (တုန္လႈပ္သြားခဲ့တယ္။) ကၽြန္ေတာ္တို႔က ႏိုင္ငံေသးေသးေလးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အနား မွာ အင္အားေကာင္းတဲ့ အင္ဒိုနီးရွား မေလးရွားတို႔က မြတ္ဆလင္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ မြတ္ဆလင္ေတြက သူတို႔ကို ထိရင္ တစ္ကမၻာလံုး ညီၫြတ္တယ္။- အခု (ျမန္မာျပည္က) ျပသနာေလးမွာေတာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အီဂ်စ္က သံရံုး ဖ်က္ဆီးခံလိုက္ရတယ္။ ဒါေတြကို ခင္ဗ်ားတို႔ သိဘို႔လိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖစ္ေစခ်င္တာက ခင္ဗ်ားတို႔နဲ႔ သူတို႔ သင့္ျမတ္ေအာင္ေနပါ။ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္တတ္ေအာင္ စိတ္မ်ိဳးထားပါ၊” ဆိုၿပီး ေျပာသြားခဲ့ တယ္။

၀န္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းရဲ႔ စကားဟာ သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႔ သေဘာထားမ်ိဳး မျဖစ္ႏိုင္တာ ေသခ်ာေနတယ္။ သူတို႔ က ျမန္မာျပည္ဘြား မြတ္ဆလင္မ်ားကို (လူသိရွင္ၾကား) ဆက္လက္ မဖိႏွိပ္ရဲေတာ့တာ ေသခ်ာေနသလို၊ ၾကည္ ျဖဴသည္ ျဖစ္ေစ၊ မၾကည္ျဖဴသည္ ျဖစ္ေစ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ေရးမူကို က်င့္သံုးရေတာ့မွာ ေသခ်ာ ေနပါတယ္။-

ဒါေပမယ့္ သူ႔စကားထဲမွာ “ရုိဟင္ဂ်ာ” ဆိုတဲ့ အမည္နာမကို သူသေဘာမတူေၾကာင္း ေျပာသလို၊ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ကလည္း ဒီေန႔ထိ ဘဂၤလီမ်ား ဆိုၿပီး ေျပာဆိုေနဆဲ ျဖစ္ေနတယ္။ အဓိပၸါယ္က လူကိုေတာ့ (ႏိုင္ငံသား အျဖစ္) အသိအမွတ္ျပဳတယ္-၊ အမည္နာမကို အသိအမွတ္ မျပဳႏိုင္ဘူး ဆိုၿပီ ေစ်းဆစ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေတာ့ တယ္။ (ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ဘယ္လို ျမန္မာမႈ ျပဳမလဲ စဥ္းစားေနဟန္ ရွိပါတယ္။)

ဒါဆို သူတို႔က ဘယ္နာမည္နဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳမလဲ- ဆိုတာ ေမးစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။

(၁) ပထမ လူေတြကို ႏိုင္ငံသား အျဖစ္က ျငင္းခဲ့တယ္- (ခိုး၀င္ က်ဴးေက်ာ္လာသူမ်ား- ဒုကၡသည္ စခန္းကို ပို႔ၿပီး တတိယႏိုင္ငံ တစ္ခုကို ေမာင္းထုတ္ပစ္ရမယ့္ သူမ်ားလို႔ ေျပာခဲ့တယ္။) အခုေတာ့ လူေတြကို ဟာ ခိုး၀င္လာသူ မ်ား မဟုတ္ဘူး- သမိုင္းေတြ႔ၿပီ၊ အေထာက္အထား ေတြ႔ၿပီလို႔ ၀န္ခံတယ္။- အလားတူ “ရိုဟင္ဂ်ာ” ဆိုတဲ့ စကား လံုး ကိုလည္း ေနာက္ဆံုး ျငင္းမရႏိုင္ေတာ့မွ- အဲအဲ ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္-၊ ဒီမွာ အေထာက္အထား ေတြ႔ၿပီ- သူတို႔ နာမည္က “ရိုဟင္ဂ်ာ” ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေစ်းကေတာ့ ရႏုိင္သမွ် ဆစ္မွာပါပဲ။

(၂) သူတို႔ကို ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတဲ့ အမည္နာမကို မေပးခ်င္ဘဲ- ဘဂၤလီ ျမန္မာ လို႔ သတ္မွတ္လိုက္ရင္ ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ားက- ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားကို ႏွစ္ႏိုင္ငံသား (Dual Citizen) ေပးလိုက္သလို ျဖစ္ေနဦးမယ္။ ဒါဟာ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေနာင္တ အႀကီးအက်ယ္ရေစမယ့္- ကိစၥ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ သူတို႔ မသိဘူးထင္ပါတယ္။ (ႏိုင္ငံ တကာ ကို အမွီလိုက္ဘို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ ျမန္မာအစိုးရက လူတစ္ဦး၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးကို အမည္သတ္မွတ္ေပးတဲ့ အခါ ဘာျဖစ္လာႏိုင္တယ္ ဆိုတာေတာင္ မေတြးမိရင္- ေနာင္ ႏွစ္ ၂၀ ေလာက္မွာ တရုတ္ ျမန္မာ၊ အိႏၵိယ ျမန္မာ၊ ပါကစၥတန္ ျမန္မာ၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ျမန္မာ- ဆိုတာေတြ ေပးခဲ့မိတာ မွားပါတယ္လို႔ ျပန္ျပင္ရမယ့္ ကိန္းကို ဆိုက္ကို ဆိုက္လာမွာပါ။- အဲ့ဒီ နာမည္ေတြက Dual Citizen အခြင့္အေရးကို အခ်ိန္မေရြး ရယူႏိုင္တဲ့ အမည္ သတ္မွတ္မႈ ျဖစ္ေနတယ္။ ေခတ္ကာလႀကီး ေပါင္းစည္းနီးကပ္လာေနတယ္၊ လူအသိုင္းအ၀ိုင္းေတြက ေရာ ေထြးလာေနတယ္၊ ဒီအခါ- ႏွစ္ဘက္၀င္ဆန္႔တဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းက သီးသန္႔တစ္ခုတည္း ရပ္ေနတဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္း ထက္ ပိုၿပီး အရာေရာက္ ေပါက္ေျမာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာထဲက သီးသန္႔ရပ္တည္တဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြ ေနာက္ ႏွစ္ ၂၀ ေလာက္မွာ ေနာက္က်က်န္ေနခဲ့ေတာ့မယ္။ ဆိုတာ ေတြးမိဘို႔ လိုပါတယ္။)

(၃) သူတို႔ကို ရခိုင္မြတ္ဆလင္ လို႔ သတ္မွတ္လိုက္ျပန္ရင္လည္း- ဘဂၤလီရခိုင္ အေနာက္သားမ်ားရဲ႔ ၾသဇာလႊမ္း မိုးခံ ရခိုင္မ်က္ကန္းမ်ားက လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘဲ- ရခိုင္မ်က္ကန္းမ်ားနဲ႔ ျမန္မာအစိုးရ ျပသနာ တက္လာဦးမယ္။

သို႔မဟုတ္-----

ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံး ID ထုတ္ေပးမႈမွာ- အေမရိကန္ကို အတုယူၿပီး- ID အမွတ္----------------၊ အမည္၊ ေနရပ္ လိပ္စာ၊ ေမြးသကၠရာဇ္၊ အရပ္၊ မ်က္လံုးအေရာင္၊ က်ား-မ၊ ထုတ္ေပးသည့္ေန႔-၊ သက္တမ္းကုန္သည့္ေန႔ (သက္တမ္းကုန္ျခင္းက ႏိုင္ငံသား ျဖစ္ခြင့္ သက္တမ္းကုန္ျခင္း မဟုတ္၊ အသက္အရြယ္အေလွ်ာက္ ဓါတ္ပံု မမွတ္မိေတာ့မွာ ျဖစ္လို႔ သက္တမ္း သတ္မွတ္ျခင္း ျဖစ္တယ္။) ဒီလိုမ်ိဳး ထုတ္ေပးၿပီး- တစ္ႏိုင္ငံလံုးကို ဒီအတိုင္း သတ္မွတ္ေပးလိုက္ႏိုင္ရင္ ေနာင္ ႏွစ္ ၃၀ မွာ ျမန္မာျပည္အတြက္ အလြန္ေကာင္းသြားမွာ ျဖစ္တယ္။ (ဒါကို ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကို မႀကိဳက္တဲ့ ခြဲထြက္ေရး၀ါဒီေတြကေတာ့- ႀကိဳက္မွာ မဟုတ္ဘူး။)

ဒီလိုမွ မဟုတ္ဘဲ- တစ္ေျမတည္းေန၊ တစ္ေရတည္းေသာက္၊ လူ-ခ်င္း တစ္ဘက္ဘက္ကို မ်က္ႏွာလိုက္ၿပီး- ခြဲျခား သတ္မွတ္ေပးေနရင္ေတာ့- ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားကလည္း ကမၻာနဲ႔ ကုလသမဂၢက လက္ခံအတည္ျပဳၿပီး “ရိုဟင္ဂ်ာ” ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရက တစ္ျပားမွ ေလွ်ာ့ေပးမွာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာေတာ့ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ား သိဘို႔ လိုပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ ဇြတ္လုပ္ၿပီး ကမၻာနဲ႔ ဆက္လက္ ရင္ဆိုင္မလား၊ သို႔မဟုတ္ လူကိုေတာင္ မျဖစ္ မေန အသိအမွတ္ျပဳရေတာ့- သူတို႔ရဲ႔ အမည္နာမကိုလည္း ဆက္မျငင္းေတာ့ဘဲ အသိအမွတ္ျပဳေပးေတာ့မယ္ လို႔ ဆံုးျဖတ္မလား- ဆိုတာကိုပဲ စဥ္းစားဘို႔ လိုပါမယ္။

Comment ေရးရန္

Rohingya Exodus