႐ိုကဗ်ာဥယ်ာဥ္သုိ႔ အလယ္တစ္ေခါက္ (၂)
႐ိုကဗ်ာဥယ်ာဥ္သုိ႔ အလယ္တစ္ေခါက္ (၂)
ကဗ်ာထဲသုိ႔ စီးဝင္ခံစားၾကည့္ျခင္း
__________
ေရးသားသူ -- ယ်ာတင္ (ရုိဟင္းသား)
ေရးသားသူ -- ယ်ာတင္ (ရုိဟင္းသား)
RB News
28.11.2017
ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္က "႐ုိမိခင္၏ ရင္တြင္းငုိသံ" တ့ဲ။ ကဗ်ာ့ေခါင္းစဥ္ကပဲ ကဗ်ာကုိအဆုံးထိ ခံစားၾကည့္ဖို႔ လက္ယပ္ေခၚေနသည္။ မိခင္ဆိုသည့္ တိုေတာင္းေသာ စကားလံုးမွာ ႐ွည္လ်ားသည့္ ေမတၱာတရား ကိန္းဝပ္ေနသည္မွာ လူတိုင္းသိ၏။ ထိုသုိ႔ မိခင္မာတာ၏ ရင္တြင္းငုိသံတ့ဲလား။ ငုိျခင္းသည္ ေယဘုယ်အျမင္အားျဖင့္ မ်က္လံုးႏွင့္သာဆိုင္သည့္ အေရးတစ္ခုျဖစ္သည္ကုိ ကဗ်ာဆရာက "ရင္တြင္းငုိသံ"ဟု ဆန္းျပားစြာ သုံးနႈန္းထားသည္။ ေခါင္းစဥ္ကုိ ဖတ္ၾကည့္ရလွ်င္ပင္ ကဗ်ာထဲပါေနမည့္ ဇတ္ေကာင္သည္ နာက်င္စရာမ်ားစြာႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခ့ဲရၿပီဟု ႀကိဳတင္နားလည္ခံစားရမိသည္။
ကဗ်ာကုိ တစ္ေခါက္ေလာက္ ဖတ္ၾကည့္ရေအာင္။
႐ုိမိခင္၏ ရင္တြင္းငုိသံ
--------------------------
ခ်စ္သားသင့္ကုိ၊ ဝမ္းတြင္းပုိက္စဥ္
ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ေရာင္၊ ထြန္းေတာက္လင္းဖုိ႔
ကဝိသူေတာ္၊ လမ္းမွန္ျပဖုိ႔
စိတ္တြင္စြဲျမဲ၊ ပုိက္မွတ္ထားခဲ့
ေရႊခဲအလား၊ သားအသင္
လမ္းျပတာရာ၊ ျဖစ္ခဲ့မည္ပင္။
သုိ႔ျဖစ္ေသာ္ျငား၊ ကံမဆုိင္လုိ႔သာ
တုိ႔တုိင္းေရႊေျမ၊ ငရဲမိစၦာ
ဒုစ႐ုိက္ေၾကာင့္၊ ပ်က္ရ႐ွာ။
ဓန ဥစၥာ၊ ရတနာအျဖာျဖာ
ဓါးျပခံ၍သာ၊ သက္လုေျပးလာ
ပင္လယ္ဘီလူး၊ ေစာင့္ရင္းေတြ႔၍
သင့္ဝိဥာဏ္ပင္၊ သူမ်ဳိခ်ကာ
သက္စေတးလုိက္ရသည္သာ။
အုိ---ခုပင္ေသာ္ကား
လျပည့္ဝန္းပမာ၊ သင့္မ်က္ႏွာထား
႐ႈ၍စိတ္မသာ၊ ေၾကာင့္ၾကရတယ္
လြန္းထက္လြန္ကုိ၊ ဗ်ာဆုံ႐ွာသည္။
သားေရႊေသြးပင္
ေနလေက်ာ္ျဖတ္၊ ဘုရား႐ွင္သုိ႔
တုိ႔သံသရာ၊ သြားေလွ်ာက္တင္ေလာ့။
ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္က "႐ုိမိခင္၏ ရင္တြင္းငုိသံ" တ့ဲ။ ကဗ်ာ့ေခါင္းစဥ္ကပဲ ကဗ်ာကုိအဆုံးထိ ခံစားၾကည့္ဖို႔ လက္ယပ္ေခၚေနသည္။ မိခင္ဆိုသည့္ တိုေတာင္းေသာ စကားလံုးမွာ ႐ွည္လ်ားသည့္ ေမတၱာတရား ကိန္းဝပ္ေနသည္မွာ လူတိုင္းသိ၏။ ထိုသုိ႔ မိခင္မာတာ၏ ရင္တြင္းငုိသံတ့ဲလား။ ငုိျခင္းသည္ ေယဘုယ်အျမင္အားျဖင့္ မ်က္လံုးႏွင့္သာဆိုင္သည့္ အေရးတစ္ခုျဖစ္သည္ကုိ ကဗ်ာဆရာက "ရင္တြင္းငုိသံ"ဟု ဆန္းျပားစြာ သုံးနႈန္းထားသည္။ ေခါင္းစဥ္ကုိ ဖတ္ၾကည့္ရလွ်င္ပင္ ကဗ်ာထဲပါေနမည့္ ဇတ္ေကာင္သည္ နာက်င္စရာမ်ားစြာႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခ့ဲရၿပီဟု ႀကိဳတင္နားလည္ခံစားရမိသည္။
ကဗ်ာကုိ တစ္ေခါက္ေလာက္ ဖတ္ၾကည့္ရေအာင္။
႐ုိမိခင္၏ ရင္တြင္းငုိသံ
--------------------------
ခ်စ္သားသင့္ကုိ၊ ဝမ္းတြင္းပုိက္စဥ္
ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ေရာင္၊ ထြန္းေတာက္လင္းဖုိ႔
ကဝိသူေတာ္၊ လမ္းမွန္ျပဖုိ႔
စိတ္တြင္စြဲျမဲ၊ ပုိက္မွတ္ထားခဲ့
ေရႊခဲအလား၊ သားအသင္
လမ္းျပတာရာ၊ ျဖစ္ခဲ့မည္ပင္။
သုိ႔ျဖစ္ေသာ္ျငား၊ ကံမဆုိင္လုိ႔သာ
တုိ႔တုိင္းေရႊေျမ၊ ငရဲမိစၦာ
ဒုစ႐ုိက္ေၾကာင့္၊ ပ်က္ရ႐ွာ။
ဓန ဥစၥာ၊ ရတနာအျဖာျဖာ
ဓါးျပခံ၍သာ၊ သက္လုေျပးလာ
ပင္လယ္ဘီလူး၊ ေစာင့္ရင္းေတြ႔၍
သင့္ဝိဥာဏ္ပင္၊ သူမ်ဳိခ်ကာ
သက္စေတးလုိက္ရသည္သာ။
အုိ---ခုပင္ေသာ္ကား
လျပည့္ဝန္းပမာ၊ သင့္မ်က္ႏွာထား
႐ႈ၍စိတ္မသာ၊ ေၾကာင့္ၾကရတယ္
လြန္းထက္လြန္ကုိ၊ ဗ်ာဆုံ႐ွာသည္။
သားေရႊေသြးပင္
ေနလေက်ာ္ျဖတ္၊ ဘုရား႐ွင္သုိ႔
တုိ႔သံသရာ၊ သြားေလွ်ာက္တင္ေလာ့။
*----*
ပုံသ႐ုပ္ေဖာ္ကဗ်ာျဖစ္သည့္ ဤကဗ်ာသည္ လြန္ခ့ဲေသာ ဩဂုတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔ေနာက္ပိုင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းတြင္ ျမန္မာလက္နက္ကုိင္မ်ားက ေဒသခံ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ားအေပၚ တရားလြန္ ညႇဥ္းပန္းခ့ဲမႈ၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈေတြေၾကာင့္ အသက္လုၿပီးထြက္ေျပးလာခ့ဲသည့္ သိန္းႏွင့္ခ်ီေသာ ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ားထဲက သားျဖစ္သူကုိဆုံးရႈံးလိုက္ရ၍ ပူေဆြးေသာကေရာက္ေနေသာ မိခင္ျဖစ္သူတစ္ဦး၏ အျဖစ္ကုိ ပုံသ႐ုပ္ေဖာ္ ေရးဖြဲ႔ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ကဗ်ာေရးဖြဲ႔သူ၏ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာကုိ တပ္အပ္သိရိွျခင္းမရိွပါ။ ကေလာင္အမည္မွာ ႐ိုခရီးသည္ျဖစ္ၿပီး Myint Naing နာမည္ျဖင့္ Facebook သုံးေနသူျဖစ္သည္ေလာက္ကုိသာ သိရိွထားပါသည္။
က့ဲ ... ကဗ်ာ၏ နိဒါန္းအပိုဒ္ထဲသုိ႔ စီးဝင္ၾကည့္ရေအာင္။
"ခ်စ္သားသင့္ကုိ၊ ဝမ္းတြင္းပုိက္စဥ္
ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ေရာင္၊ ထြန္းေတာက္လင္းဖုိ႔
ကဝိသူေတာ္၊ လမ္းမွန္ျပဖုိ႔
စိတ္တြင္စြဲျမဲ၊ ပုိက္မွတ္ထားခဲ့
ေရႊခဲအလား၊ သားအသင္
လမ္းျပတာရာ၊ ျဖစ္ခဲ့မည္ပင္။"
သားျဖစ္သူကုိ ဝမ္းဗိုက္ထဲ လြယ္ပိုက္ထားစဥ္က မိခင္တစ္ဦးအေနျဖင့္ သားအေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ရည္ရြယ္ခ်က္အဖံုဖံုထားရိွခ့ဲသည္ကုိ အေမက သူ႔ရင္တြင္းသံကုိ သားျဖစ္သူအား တိုင္တည္ေျပာျပေနဟန္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထားသည္။ သားေမြးလာလွ်င္ ႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္ေရာင္ကုိ ေဆာင္က်ဥ္းေပးႏိုင္ေအာင္၊ သူတစ္ပါးကုိ လမ္းမွန္ျပႏိုင္ဖို႔အတြက္ သူေတာ္ေကာင္း ပညာရိွတစ္ဦး ျဖစ္ရလာေအာင္ အေမက ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးရန္အာခဲထားသည္ဟု စိတ္ထဲတြင္ စြဲစြဲျမဲျမဲ ပိုက္မွတ္ထားခ့ဲေၾကာင္းကုိ အေမျဖစ္သူက သားကုိ ရင္ဖြင့္ျပေနပုံမွာ ၾကည္ႏူးစရာ သႏၲရသကုိ ခံစားေစပါသည္။ လမ္းေပ်ာက္ေနသူမ်ားအတြက္ သူ႔သားမွာ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာၿပီး ပညာဂုဏ္ေရာင္ျဖင့္ လမ္းျပၾကယ္တစ္ပြင့္ ျဖစ္လာခ့ဲမည့္ဟု မိခင္ျဖစ္သူက အာခဲထားသည္။ ကဗ်ာဆရာက မိခင္တိုင္း၏ သဘာဝတရားကုိ ေဖာ္က်ဴးၿပီး ကဗ်ာကုိ နိဒါန္းျပဳထားသည္မွာ အလြန္ပင္ ထိမိလွေသာ စာအဖြဲ႔အႏြဲ႔ျဖစ္သည္။
ကဗ်ာ၏ ဒုတိယပိုင္းတြင္ မိခင္ျဖစ္သူ၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ပုံတပင္သည္ ကံတရား၏ အသာမေပးမႈေၾကာင့္ ရည္ရြယ္ထားခ့ဲသလိုမ်ဳိး ျဖစ္မလာခ့ဲေၾကာင္း၊ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ေကာင္းေသာ ေမြးရပ္ဌာေနတိုင္းျပည္ကုိ ငရဲျပည္က မိစာၦမ်ားေရာက္လာၿပီး ဖ်က္ဆီးလိုက္သက့ဲသုိ႔ ထိုမိစာၧမ်ား၏ ဒုစ႐ိုက္ေၾကာင့္ ဌာနီျပည္ႀကီးလည္း ပ်က္စီးသြား႐ွာေၾကာင္းကုိ အေမျဖစ္သူက သူ႔သားကုိ စိတ္ပ်က္သည့္ပုံစံျဖင့္ ဆက္လက္တိုင္တည္ေျပာေနသည္ကုိ ကဗ်ာဆရာ ပုံေဖာ္ေရးဖြဲ႔ထားသည္မွာ _
"သုိ႔ျဖစ္ေသာ္ျငား၊ ကံမဆုိင္လုိ႔သာ
တုိ႔တုိင္းေရႊေျမ၊ ငရဲမိစၦာ
ဒုစ႐ုိက္ေၾကာင့္၊ ပ်က္ရ႐ွာ။" ဟူ၍ တိုတိုႏွင့္လိုရင္းေရာက္ေအာင္ ဝကၤာဝုတိအလကၤာသုံး၍ ေရးဖြဲ႔ထားပုံမွာ ရင္ကုိေစသည့္ ကဗ်ာဆရာ၏ စာတန္ဆာဆင္ႏိုင္မႈ စြမ္းရည္ပင္ျဖစ္သည္။
ကဗ်ာ၏ ပထမပိုဒ္တြင္ မိခင္ျဖစ္သူ၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးမားပုံကုိ ပုံေဖာ္ထားၿပီး ဒုတိယပိုင္းတြင္ ထိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား တစ္စစီပ်က္စီးသြားေၾကာင္းကုိ ပုံေဖာ္ထားသည္ကုိၾကည့္လွ်င္ ကဗ်ာ၏ ဇတ္ရိွန္ အျမင့္အက်ျမန္ဆန္မႈကုိ ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ ဤသည္မွာ ကဗ်ာဆရာ၏ ထူးျခားေသာ အစြမ္းျဖစ္ၿပီး သႏၲရသမွသည္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္သည့္ ႐ုဒၵရသႏွင့္ စက္ဆုပ္ရံြ႔႐ွာရသည့္ ဝိဘစၧရသ တို႔သုိ႔ ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္းလဲ ခံစားေစသည့္ စာအဖြဲ႔အႏြဲ႔မွာ အလြန္ပင္ ရသေျမာက္ပါသည္။
ကဗ်ာထဲသုိ႔ ဆက္လက္စီးဝင္ၾကည့္ၾကရေအာင္။
"ဓန ဥစၥာ၊ ရတနာအျဖာျဖာ
ဓါးျပခံ၍သာ၊ သက္လုေျပးလာ
ပင္လယ္ဘီလူး၊ ေစာင့္ရင္းေတြ႔၍
သင့္ဝိဥာဏ္ပင္၊ သူမ်ဳိခ်ကာ
သက္စေတးလုိက္ရသည္သာ။"
တန္ဖိုးျမင့္သည့္ ရတနာမ်ားအပါအဝင္ ဥစၥာဓနမ်ား ဓားျပတိုက္ခံခ့ဲရေၾကာင္း၊ အသက္ကုိလု၍ ေျပးထြက္လာခ့ဲရာတြင္ အသင့္ေစာင့္ေနေသာ ပင္လယ္ဘီလူးႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ခ့ဲရေၾကာင္း၊ သားျဖစ္သူ၏ အသက္ဇီဝိန္ကုိ ပင္လယ္ဘီလူးက မ်ဳိခ်လိုက္ၿပီး သားျဖစ္သူကုိလည္း စေတးလိုက္ရေၾကာင္းတို႔ကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ မိမိတန္ဖိုးထားျမတ္ႏိုးသည့္အရာမ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု လက္လႊတ္ဆုံးရႈံးခ့ဲရသည့္ မိခင္တစ္ဦးအေပၚ သနားၾကင္နာစိတ္ေပၚလာေအာင္ ေရးဖြဲ႔ထားပုံ၊ ထိုမိခင္၏ အျဖစ္သနစ္သည္ စာဖတ္သူကုိ က႐ုဏာရသကုိ အျပည့္အဝခံစားေစေအာင္ ေရးဖြဲ႔ထားပုံမွာ အလြန္ပင္ ထိမိလွပါသည္။
ကဗ်ာ၏ စတုတၳအပိုဒ္တြင္မႈ အသက္မပါရိွေသာ သားကုိေပြ႔ပိုက္ထားကာ မိခင္ျဖစ္သူ၏ ဝမ္းနည္းရမႈ၊ ပူေဆြးေသာကမ်ားခံစားရမႈမ်ားကုိ မိခင္ကုိယ္တိုင္က ရင္ဖြင့္ျပလိုက္သည့္ဟန္ ဖြဲ႔ဆိုထားပုံမွာ _
"အုိ---ခုပင္ေသာ္ကား
လျပည့္ဝန္းပမာ၊ သင့္မ်က္ႏွာထား
႐ႈ၍စိတ္မသာ၊ ေၾကာင့္ၾကရတယ္
လြန္းထက္လြန္ကုိ၊ ဗ်ာဆုံ႐ွာသည္" ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ျပည့္ဝန္းေသာ လစႏၵာက့ဲသုိ႔ လွပသည့္ သား၏မ်က္ႏွာကုိ ၾကည့္ရႈ၍ စိတ္ႏွလံုးထဲ မသက္သာပုံ၊ ျမတ္ႏိုးရသည့္သားကုိ ထာဝရအတြက္ ဆုံးရႈံးရသည္ဟုသိရ၍ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကေနပုံ၊ ႀကီးမားသည့္ဆုံးရႈံးမႈႏွင့္ၾကံဳေတြ႔ေနရခ်ိန္ အလြန္းအလြန္ပင္ ပူေဆြးေသာကေရာက္ေနတတ္သည့္ မိခင္တို႔၏ သဘာဝတို႔ကုိ ဤအပိုဒ္တြင္ အတိုင္းသားျမင္ေတြ႔ေနရ၏။ အဆိုပါမိခင္အေပၚ က႐ုဏာလည္း ပို၍ျမင့္မားစြာ သက္ေရာက္လာေစပါသည္။
ကဗ်ာ၏ ေနာက္ဆုံးပိုဒ္တြင္ မိခင္ျဖစ္သူက သားျဖစ္သူကုိ မွာၾကားေနပုံျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထားပါသည္။
"အသင္သား၊ ေနမင္း လမင္းမ်ားကုိ ျဖစ္ေက်ာ္၍ ဘုရားသခင္အပါးသုိ႔ သင္ေရာက္ရိွခ်ိန္တြင္ အေမတို႔လူထု၏ ေတြ႔ၾကံဳခံစားေနရေသာ မတရားမႈမ်ားအေၾကာင္း၊ ၾကမ္းၾကဳတ္ရက္စက္မႈ၊ ဖိႏွိပ္ညႇဥ္းပန္းမႈ တို႔၏ သံသရာအေၾကာင္းတို႔ကုိ ဘုရားသခင္ထံ ေလွ်ာက္တင္ တင္ျပလိုက္ပါေလ" ဆို၍ သားျဖစ္သူကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ မွာၾကားပုံမွာ _
"သားေရႊေသြးပင္
ေနလေက်ာ္ျဖတ္၊ ဘုရား႐ွင္သုိ႔
တုိ႔သံသရာ၊ သြားေလွ်ာက္တင္ေလာ့" ဟူ၍ျဖစ္သည္။ မိခင္ျဖစ္သူ၏ ဘရားသခင္ကုိ ယုံၾကည္ အားကုိးမႈ၊ ေတြ႔ၾကံဳခ့ဲရသမွ် မတရားမႈအေၾကာင္းကုိ ဘုရားသခင္အား သိေစတိုင္တည္လိုမႈတို႔သည္ စာဖတ္သူကုိ တရားသေဘာမ်ား နားလည္လာေစပါသည္။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လံုးကုိ ျခံဳၿပီး သုံးသပ္ၾကည့္လွ်င္ ေလးလံုးစပ္ပုံစံျဖင့္ ေရးဖြဲ႔ထားေသာေၾကာင့္ ကဗ်ာသည္ ေပါ့ပါးသြက္လက္ေနသည္။ ကဗ်ာဆရာက ရသပိုင္းကုိ အတက္အက် ျမန္ေအာင္ ဖြဲ႔ဆိုခ့ဲသည္ကုိလည္း ေတြ႔ရိွရပါသည္။ သႏၲရသမွ ႐ုဒၵရသႏွင့္ ဝိဘစၧရသသုိ႔၊ ႐ုဒၵရသႏွင့္ ဝိဘစၧရသမွ က႐ုဏာရသသုိ႔၊ ခပ္ျမန္ျမန္ ေျပာင္းလဲခံစားေစေအာင္ ဖြဲ႔ဆိုထားပုံမွာ ကဗ်ာဆရာ၏ အံ့မခန္႔ စာေရးအစြမ္းပင္ ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ သက္မ့ဲပုံတစ္ပုံကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ၿပီး ဖြဲ႔ဆိုသည့္ ဤကဗ်ာေၾကာင့္ အဆိုပါပုံလည္း သက္ဝင္လႈပ္႐ွားလာသလို ျဖစ္၏။ ဇတ္ေကာင္သုံးၿပီး ဖြဲ႔ဆုိေသာကဗ်ာျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ကဗ်ာသည္ ကဗ်ာဆရာ၏ ရင္တြင္းျဖစ္မ်ားျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ႐ိုဟင္ဂ်ာမိခင္တစ္ဦး၏ ရင္တြင္းငုိသံကုိ ၾကားေနသလို ကဗ်ာဆရာ၏ ရင္တြင္းငုိသံကုိလည္း တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ၾကားေနရပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤကဗ်ာသည္ Ro_Art Page "ပုံသ႐ုပ္ေဖာ္ၿပိဳင္ပြဲ"၏ အေကာင္းဆုံးဆုရ ကဗ်ာႏွင့္ ထိုက္တန္ပါေၾကာင္း ဤစာတိုျဖင့္ ကဗ်ာဆရာကုိ အေဝးတစ္ေနရာမွ ေလးစားစြာ ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါသည္။
က်ေနာ္ ယ်ာတင္ (႐ိုဟင္းသား) ပါ။
ပုံသ႐ုပ္ေဖာ္ကဗ်ာျဖစ္သည့္ ဤကဗ်ာသည္ လြန္ခ့ဲေသာ ဩဂုတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔ေနာက္ပိုင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းတြင္ ျမန္မာလက္နက္ကုိင္မ်ားက ေဒသခံ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ားအေပၚ တရားလြန္ ညႇဥ္းပန္းခ့ဲမႈ၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈေတြေၾကာင့္ အသက္လုၿပီးထြက္ေျပးလာခ့ဲသည့္ သိန္းႏွင့္ခ်ီေသာ ႐ိုဟင္ဂ်ာမ်ားထဲက သားျဖစ္သူကုိဆုံးရႈံးလိုက္ရ၍ ပူေဆြးေသာကေရာက္ေနေသာ မိခင္ျဖစ္သူတစ္ဦး၏ အျဖစ္ကုိ ပုံသ႐ုပ္ေဖာ္ ေရးဖြဲ႔ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ကဗ်ာေရးဖြဲ႔သူ၏ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာကုိ တပ္အပ္သိရိွျခင္းမရိွပါ။ ကေလာင္အမည္မွာ ႐ိုခရီးသည္ျဖစ္ၿပီး Myint Naing နာမည္ျဖင့္ Facebook သုံးေနသူျဖစ္သည္ေလာက္ကုိသာ သိရိွထားပါသည္။
က့ဲ ... ကဗ်ာ၏ နိဒါန္းအပိုဒ္ထဲသုိ႔ စီးဝင္ၾကည့္ရေအာင္။
"ခ်စ္သားသင့္ကုိ၊ ဝမ္းတြင္းပုိက္စဥ္
ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ေရာင္၊ ထြန္းေတာက္လင္းဖုိ႔
ကဝိသူေတာ္၊ လမ္းမွန္ျပဖုိ႔
စိတ္တြင္စြဲျမဲ၊ ပုိက္မွတ္ထားခဲ့
ေရႊခဲအလား၊ သားအသင္
လမ္းျပတာရာ၊ ျဖစ္ခဲ့မည္ပင္။"
သားျဖစ္သူကုိ ဝမ္းဗိုက္ထဲ လြယ္ပိုက္ထားစဥ္က မိခင္တစ္ဦးအေနျဖင့္ သားအေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ရည္ရြယ္ခ်က္အဖံုဖံုထားရိွခ့ဲသည္ကုိ အေမက သူ႔ရင္တြင္းသံကုိ သားျဖစ္သူအား တိုင္တည္ေျပာျပေနဟန္ျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထားသည္။ သားေမြးလာလွ်င္ ႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္ေရာင္ကုိ ေဆာင္က်ဥ္းေပးႏိုင္ေအာင္၊ သူတစ္ပါးကုိ လမ္းမွန္ျပႏိုင္ဖို႔အတြက္ သူေတာ္ေကာင္း ပညာရိွတစ္ဦး ျဖစ္ရလာေအာင္ အေမက ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးရန္အာခဲထားသည္ဟု စိတ္ထဲတြင္ စြဲစြဲျမဲျမဲ ပိုက္မွတ္ထားခ့ဲေၾကာင္းကုိ အေမျဖစ္သူက သားကုိ ရင္ဖြင့္ျပေနပုံမွာ ၾကည္ႏူးစရာ သႏၲရသကုိ ခံစားေစပါသည္။ လမ္းေပ်ာက္ေနသူမ်ားအတြက္ သူ႔သားမွာ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာၿပီး ပညာဂုဏ္ေရာင္ျဖင့္ လမ္းျပၾကယ္တစ္ပြင့္ ျဖစ္လာခ့ဲမည့္ဟု မိခင္ျဖစ္သူက အာခဲထားသည္။ ကဗ်ာဆရာက မိခင္တိုင္း၏ သဘာဝတရားကုိ ေဖာ္က်ဴးၿပီး ကဗ်ာကုိ နိဒါန္းျပဳထားသည္မွာ အလြန္ပင္ ထိမိလွေသာ စာအဖြဲ႔အႏြဲ႔ျဖစ္သည္။
ကဗ်ာ၏ ဒုတိယပိုင္းတြင္ မိခင္ျဖစ္သူ၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ပုံတပင္သည္ ကံတရား၏ အသာမေပးမႈေၾကာင့္ ရည္ရြယ္ထားခ့ဲသလိုမ်ဳိး ျဖစ္မလာခ့ဲေၾကာင္း၊ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ေကာင္းေသာ ေမြးရပ္ဌာေနတိုင္းျပည္ကုိ ငရဲျပည္က မိစာၦမ်ားေရာက္လာၿပီး ဖ်က္ဆီးလိုက္သက့ဲသုိ႔ ထိုမိစာၧမ်ား၏ ဒုစ႐ိုက္ေၾကာင့္ ဌာနီျပည္ႀကီးလည္း ပ်က္စီးသြား႐ွာေၾကာင္းကုိ အေမျဖစ္သူက သူ႔သားကုိ စိတ္ပ်က္သည့္ပုံစံျဖင့္ ဆက္လက္တိုင္တည္ေျပာေနသည္ကုိ ကဗ်ာဆရာ ပုံေဖာ္ေရးဖြဲ႔ထားသည္မွာ _
"သုိ႔ျဖစ္ေသာ္ျငား၊ ကံမဆုိင္လုိ႔သာ
တုိ႔တုိင္းေရႊေျမ၊ ငရဲမိစၦာ
ဒုစ႐ုိက္ေၾကာင့္၊ ပ်က္ရ႐ွာ။" ဟူ၍ တိုတိုႏွင့္လိုရင္းေရာက္ေအာင္ ဝကၤာဝုတိအလကၤာသုံး၍ ေရးဖြဲ႔ထားပုံမွာ ရင္ကုိေစသည့္ ကဗ်ာဆရာ၏ စာတန္ဆာဆင္ႏိုင္မႈ စြမ္းရည္ပင္ျဖစ္သည္။
ကဗ်ာ၏ ပထမပိုဒ္တြင္ မိခင္ျဖစ္သူ၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးမားပုံကုိ ပုံေဖာ္ထားၿပီး ဒုတိယပိုင္းတြင္ ထိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား တစ္စစီပ်က္စီးသြားေၾကာင္းကုိ ပုံေဖာ္ထားသည္ကုိၾကည့္လွ်င္ ကဗ်ာ၏ ဇတ္ရိွန္ အျမင့္အက်ျမန္ဆန္မႈကုိ ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ ဤသည္မွာ ကဗ်ာဆရာ၏ ထူးျခားေသာ အစြမ္းျဖစ္ၿပီး သႏၲရသမွသည္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္သည့္ ႐ုဒၵရသႏွင့္ စက္ဆုပ္ရံြ႔႐ွာရသည့္ ဝိဘစၧရသ တို႔သုိ႔ ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္းလဲ ခံစားေစသည့္ စာအဖြဲ႔အႏြဲ႔မွာ အလြန္ပင္ ရသေျမာက္ပါသည္။
ကဗ်ာထဲသုိ႔ ဆက္လက္စီးဝင္ၾကည့္ၾကရေအာင္။
"ဓန ဥစၥာ၊ ရတနာအျဖာျဖာ
ဓါးျပခံ၍သာ၊ သက္လုေျပးလာ
ပင္လယ္ဘီလူး၊ ေစာင့္ရင္းေတြ႔၍
သင့္ဝိဥာဏ္ပင္၊ သူမ်ဳိခ်ကာ
သက္စေတးလုိက္ရသည္သာ။"
တန္ဖိုးျမင့္သည့္ ရတနာမ်ားအပါအဝင္ ဥစၥာဓနမ်ား ဓားျပတိုက္ခံခ့ဲရေၾကာင္း၊ အသက္ကုိလု၍ ေျပးထြက္လာခ့ဲရာတြင္ အသင့္ေစာင့္ေနေသာ ပင္လယ္ဘီလူးႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ခ့ဲရေၾကာင္း၊ သားျဖစ္သူ၏ အသက္ဇီဝိန္ကုိ ပင္လယ္ဘီလူးက မ်ဳိခ်လိုက္ၿပီး သားျဖစ္သူကုိလည္း စေတးလိုက္ရေၾကာင္းတို႔ကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ မိမိတန္ဖိုးထားျမတ္ႏိုးသည့္အရာမ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု လက္လႊတ္ဆုံးရႈံးခ့ဲရသည့္ မိခင္တစ္ဦးအေပၚ သနားၾကင္နာစိတ္ေပၚလာေအာင္ ေရးဖြဲ႔ထားပုံ၊ ထိုမိခင္၏ အျဖစ္သနစ္သည္ စာဖတ္သူကုိ က႐ုဏာရသကုိ အျပည့္အဝခံစားေစေအာင္ ေရးဖြဲ႔ထားပုံမွာ အလြန္ပင္ ထိမိလွပါသည္။
ကဗ်ာ၏ စတုတၳအပိုဒ္တြင္မႈ အသက္မပါရိွေသာ သားကုိေပြ႔ပိုက္ထားကာ မိခင္ျဖစ္သူ၏ ဝမ္းနည္းရမႈ၊ ပူေဆြးေသာကမ်ားခံစားရမႈမ်ားကုိ မိခင္ကုိယ္တိုင္က ရင္ဖြင့္ျပလိုက္သည့္ဟန္ ဖြဲ႔ဆိုထားပုံမွာ _
"အုိ---ခုပင္ေသာ္ကား
လျပည့္ဝန္းပမာ၊ သင့္မ်က္ႏွာထား
႐ႈ၍စိတ္မသာ၊ ေၾကာင့္ၾကရတယ္
လြန္းထက္လြန္ကုိ၊ ဗ်ာဆုံ႐ွာသည္" ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ျပည့္ဝန္းေသာ လစႏၵာက့ဲသုိ႔ လွပသည့္ သား၏မ်က္ႏွာကုိ ၾကည့္ရႈ၍ စိတ္ႏွလံုးထဲ မသက္သာပုံ၊ ျမတ္ႏိုးရသည့္သားကုိ ထာဝရအတြက္ ဆုံးရႈံးရသည္ဟုသိရ၍ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကေနပုံ၊ ႀကီးမားသည့္ဆုံးရႈံးမႈႏွင့္ၾကံဳေတြ႔ေနရခ်ိန္ အလြန္းအလြန္ပင္ ပူေဆြးေသာကေရာက္ေနတတ္သည့္ မိခင္တို႔၏ သဘာဝတို႔ကုိ ဤအပိုဒ္တြင္ အတိုင္းသားျမင္ေတြ႔ေနရ၏။ အဆိုပါမိခင္အေပၚ က႐ုဏာလည္း ပို၍ျမင့္မားစြာ သက္ေရာက္လာေစပါသည္။
ကဗ်ာ၏ ေနာက္ဆုံးပိုဒ္တြင္ မိခင္ျဖစ္သူက သားျဖစ္သူကုိ မွာၾကားေနပုံျဖင့္ ဖြဲ႔ဆိုထားပါသည္။
"အသင္သား၊ ေနမင္း လမင္းမ်ားကုိ ျဖစ္ေက်ာ္၍ ဘုရားသခင္အပါးသုိ႔ သင္ေရာက္ရိွခ်ိန္တြင္ အေမတို႔လူထု၏ ေတြ႔ၾကံဳခံစားေနရေသာ မတရားမႈမ်ားအေၾကာင္း၊ ၾကမ္းၾကဳတ္ရက္စက္မႈ၊ ဖိႏွိပ္ညႇဥ္းပန္းမႈ တို႔၏ သံသရာအေၾကာင္းတို႔ကုိ ဘုရားသခင္ထံ ေလွ်ာက္တင္ တင္ျပလိုက္ပါေလ" ဆို၍ သားျဖစ္သူကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ မွာၾကားပုံမွာ _
"သားေရႊေသြးပင္
ေနလေက်ာ္ျဖတ္၊ ဘုရား႐ွင္သုိ႔
တုိ႔သံသရာ၊ သြားေလွ်ာက္တင္ေလာ့" ဟူ၍ျဖစ္သည္။ မိခင္ျဖစ္သူ၏ ဘရားသခင္ကုိ ယုံၾကည္ အားကုိးမႈ၊ ေတြ႔ၾကံဳခ့ဲရသမွ် မတရားမႈအေၾကာင္းကုိ ဘုရားသခင္အား သိေစတိုင္တည္လိုမႈတို႔သည္ စာဖတ္သူကုိ တရားသေဘာမ်ား နားလည္လာေစပါသည္။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လံုးကုိ ျခံဳၿပီး သုံးသပ္ၾကည့္လွ်င္ ေလးလံုးစပ္ပုံစံျဖင့္ ေရးဖြဲ႔ထားေသာေၾကာင့္ ကဗ်ာသည္ ေပါ့ပါးသြက္လက္ေနသည္။ ကဗ်ာဆရာက ရသပိုင္းကုိ အတက္အက် ျမန္ေအာင္ ဖြဲ႔ဆိုခ့ဲသည္ကုိလည္း ေတြ႔ရိွရပါသည္။ သႏၲရသမွ ႐ုဒၵရသႏွင့္ ဝိဘစၧရသသုိ႔၊ ႐ုဒၵရသႏွင့္ ဝိဘစၧရသမွ က႐ုဏာရသသုိ႔၊ ခပ္ျမန္ျမန္ ေျပာင္းလဲခံစားေစေအာင္ ဖြဲ႔ဆိုထားပုံမွာ ကဗ်ာဆရာ၏ အံ့မခန္႔ စာေရးအစြမ္းပင္ ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ သက္မ့ဲပုံတစ္ပုံကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ၿပီး ဖြဲ႔ဆိုသည့္ ဤကဗ်ာေၾကာင့္ အဆိုပါပုံလည္း သက္ဝင္လႈပ္႐ွားလာသလို ျဖစ္၏။ ဇတ္ေကာင္သုံးၿပီး ဖြဲ႔ဆုိေသာကဗ်ာျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ကဗ်ာသည္ ကဗ်ာဆရာ၏ ရင္တြင္းျဖစ္မ်ားျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ႐ိုဟင္ဂ်ာမိခင္တစ္ဦး၏ ရင္တြင္းငုိသံကုိ ၾကားေနသလို ကဗ်ာဆရာ၏ ရင္တြင္းငုိသံကုိလည္း တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ၾကားေနရပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤကဗ်ာသည္ Ro_Art Page "ပုံသ႐ုပ္ေဖာ္ၿပိဳင္ပြဲ"၏ အေကာင္းဆုံးဆုရ ကဗ်ာႏွင့္ ထိုက္တန္ပါေၾကာင္း ဤစာတိုျဖင့္ ကဗ်ာဆရာကုိ အေဝးတစ္ေနရာမွ ေလးစားစြာ ဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါသည္။
က်ေနာ္ ယ်ာတင္ (႐ိုဟင္းသား) ပါ။