ေနာက္ဆုံးသတင္း/ေဆာင္းပါးမ်ား

၁၉၄၇၊ ၁၉၇၄၊ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ စာသင္ေက်ာင္းတြင္ အတင္းအက်ပ္ လက္အုပ္ခ်ီခုိင္းျခင္း

ေမာင္ခင္

1.7.2013

ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔က ၁၉၇၀ ေက်ာ္ ေႏွာင္းပုိင္းမွာ လူျဖစ္ခဲ႔ေတာ႔ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္၊ သမဆုိင္ေခတ္၊ တြံေတး သိန္းတန္ရဲ႕ ဒီစနစ္ဆုိးေတြကုိ ေက်ာမြဲမ်ား အတြက္ တုိက္ဖ်က္ ျပစ္ရမယ္ ဆုိတဲ့ ေခတ္ကုိ အနည္းငယ္ မီွ လုိက္တယ္။ အမွတ္ မိဆုံးက လူေတြရဲ႕ ကုိယ္က်င္႔ တရားနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကေတာ႔ ၁၉၈၀ ဝန္းက်င္မွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရြာက အိမ္အမ်ားစုမွာ တံခါးကုိ ေသာ႔ခတ္တဲ႔ အေလ့အထ မရိွဘူး။ ေႏြအခါ ခုိင္းႏြားတုိ႔ ကြၽဲတို႔ကုိ လြတ္ထား လုိက္တာ တခါ တေလ တစ္လ ေလာက္ၾကာမွ ခ်ည္တုိင္ မွတ္မိေအာင္ လုိက္ သိ္မ္း ေလ႔႐ွိ ၾကတယ္။ ကြၽဲေပ်ာက္ ႏြားေပ်ာက္ ဆုိတာ အေတာ္ ရွားရွား ပါးပါးပဲ။ လူေတြရဲ႕ အနိမ္႔ဆုံး ကုိယ္ က်င္႔ တရားက အဲ႔ဒီ ေလာက္ေကာင္းတယ္။ အမ်ားစုက ေတာသူ ေတာင္သား ေတြဆုိေတာ႔ မိရုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ ေတြပါပဲ။ မြတ္စလင္ ဘာသာဝင္ လူနည္းစု ကလည္း ဒီေန႔ ကံမေကာင္း ဘူးကြာ ဆုိတဲ႔ ျမန္မာ႔ ယဥ္ေက်းမႈ ထုံးတမ္း စဥ္လာ ေတြနဲ႔ ထုံးမြမ္း ေနသူမ်ား .. ေႏြအခါ ႐ုိးျပတ္ေတာ မ႐ွင္း တ႐ွင္း ပတ္ၾကား အက္မေျပာက္ တေျပာက္ လယ္ကြင္း ထဲမွာ ဟုိဘက္႐ြာနဲ႔ ဒီဘက္႐ြာ ေဘာလုံး ခ်ိန္းကန္လုိ႔ ကေတာ႔ (အႏုိင္ အ႐ႈံး ေၾကးက ဘဲငန္း ႏွစ္ကာင္တုိ႔ သုံးေကာင္တုိ႔) ဟုိဘက္႐ြာ ဒီဘက္႐ြာ ဆဲၾက ဆုိၾက ရန္ျဖစ္ၾက (မြတ္စလင္ နာမည္ေတြ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ပီေအာင္ မေခၚႏုိင္ေတာ႔) အလြယ္ ေခၚၿပီး အားေပး ၾကတာပဲ။ 

"ေနစားကြ၊ အီဗရာႀကီးကြ၊ ကရင္ကြ" နဲ႔ ဆူဆူ ညံညံ ပါပဲ။ ရန္ျဖစ္ၿပီ ဆုိလည္း ဘာသာေရးေတြ ဘာေတြ မသိဘူး တစ္ဘက္ ရြာက ေကာင္ဆုိ အကုန္ ေဆာ္တာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ျပန္စဥ္းစား ၾကည့္ ေတာ့ အဲ႔ဒီ ခ်စ္စရာ ဓေလ႔ တကယ့္ အရင္း အျမစ္က ငယ္စဥ္ ဘဝ စာသင္ ေက်ာင္း ေတြမွာ လက္ ဦး ဆရာ/ဆရာမ ေတြရဲ႕ သင္ၾကား ျပသမႈေတြ တကယ္ကုိ အေရးပါ လာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဘာ သာေရး ေက်ာင္းတက္ ေတာ့လည္း အေျခခံ ဘာသာေရး အသိျဖစ္တဲ့ ကုရ္အာန္ ဖတ္တတ္ေအာင္၊ နမားဇ္ ငါးႀကိမ္ ဖတ္တတ္ ေအာင္ပဲ အဓိက သင္ေပးတယ္။ တစ္ခါမွ သူမ်ားကုိ ေစာ္ကားေအာင္ မသင္ေပး ပါဘူး။ ထုိနည္း တူစြာ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းေတြ မွာလည္း တစ္ခါမွ တစ္ျခား ဘာသာ ေတြကုိ ေစာ္ကားဖုိ႔၊ သ ပိတ္ ေမွာက္ဖုိ႔ မၾကားဖူးပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ အေဖဘက္က အဖြားရဲ႕ ျခံေနာက္က ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမွာ သီတင္း သုံးတဲ့ ေက်ာင္းထုိင္ ဘုန္းဘုန္း တစ္ပါး ဆုိရင္ တစ္သက္လုံး သက္သတ္လြတ္ စားၿပီး တရား က်င့္ ႀကံအားထုတ္ သြားတာ ဘယ့္လူ႔ ကိစၥမွ ဝင္မပါဘူး။ ေက်ာင္းရဲ႕ တစ္ခုထဲ ရွိတဲ့ ဝင္ေပါက္က (နံနက္ေစ်း) ငါးစိမ္းတန္းေစ်း အေသးေလး ဘက္ကၿဖစ္ေနေတာ႔ ဘုန္းဘုန္းက ဆြမ္းခံႂကြရင္ ငါးစိမ္းတန္းက ျဖတ္ ရေတာ႔ စိတ္မသာ မယာျဖစ္ေနတာ သိေတာ့  ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အဖြားက ဒီဘက္ အျခမ္း သူ႔ၿခံ ထဲ ကေန ေက်ာင္းလမ္း အတြက္ လွဴလုိက္ တာပဲ။ ဘယ္သူ မလဲ အလွဴ ခံတာ မဟုတ္ ဘယ္သူ႔ မွလဲ မတုိက္ တြန္းဘူး။ ဟုိတုန္း ကေတာ့ ဒါေတြက သာမန္ ျဖစ္ရုိး ျဖစ္စဥ္ အခုလုိ ျပႆနာ ေတြၾကား လာရလုိ႔ ျပန္ စဥ္း စား ၾကည့္ေတာ့ ခ်စ္စရာ ေကာင္းတဲ့ ဓေလ့ေတြက ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ယွဥ္တြဲ ေနႏုိင္ေရး ဆုိတဲ့ ႀကီးႀကီး က်ယ္ က်ယ္ ေတြ ျဖစ္ကုန္ေရာ။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စာသင္ ခဲ႔ရတဲ့ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္ တန္းေတြမွာ သီတင္းကြၽတ္၊တန္ေဆာင္း တုိင္၊ ဆရာ ကန္႔ေတာ႔ပြဲ ေတြမွာ ကုိယ္က်ရာ ေနရာက ဝုိင္းဝုိင္း ဝန္းဝန္း လုပ္ေပး ၾကတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔အျပင္ ခရစ္ယာန္ သူငယ္ခ်င္း လူနည္းစု လည္း႐ွိတယ္။ ဆရာ၊ဆရာမ ေတြကလည္း အတင္း အၾကပ္ လက္အုပ္ မခ်ီခုိင္း သလုိ သူငယ္ခ်င္း ေတြကလည္း အဲဒီ အတြက္ တစ္ခါမွ harassment မလုပ္ဘူး။ အခုလည္း ဆရာ/ဆရာမ ေဟာင္းႀကီးမ်ား ကန္႔ေတာ႔ ပြဲဆုိရင္ သူငယ္ခ်င္း ေတြကလည္း အလွဴခံတုန္း ကုိယ္လည္း တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္ ကပါဝင္တုန္း အားလုံး ခ်စ္ခ်စ္ ခင္ခင္ဘဲ .. ထပ္ၿပီး စဥ္းစား ၾကည္႔ေတာ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေမြးဖြား တဲ႔ေခတ္၊ အတူတူ ႀကီးျပင္း ခဲ႔ရတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ အတတ္ လည္းသင္ ပဲ့ျပင္ ဆုံးမ ခဲ့တဲ႔ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားကုိ ၾကည္ညိဳ မဆုံး ႏုိင္ေအာင္ ပါပဲဗ်ာ။

.......

ဟုိတစ္ေန႔က နမၼတူ စာသင္ေက်ာင္းက ကေလးမေလးရဲ႕ သတင္းကုိ ဖတ္ရေတာ႔ ရင္ထဲမွာ ထိခုိက္ တယ္ ဗ်ာ။ ေက်ာင္းဆက္ တက္ေန ရတယ္ဘဲထား ဒီလုိ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေရရွည္ ဘယ္လုိ ဆက္သြား မလဲ။ အနည္း အမ်ား ဆုိသလုိ ႏုငယ္တဲ႔ ကေလးရဲ႕ ႏွလုံးသားမွာ အတင္းအၾကပ္ အႏုိင္ က်င့္တဲ့ နက္နဲ လွတဲ့ ဆူးတစ္ေခ်ာင္း ေတာ့ စုိက္သြားၿပီ။

စိတ္ထဲမွာ သိပ္ၿပီး မရွင္းတာနဲ႔ ဒီမုိကေရစီ ဆုိရင္ ဒီလုိမ်ဳိး ခြဲျခားမႈေတြ မရွိ ႏုိင္ရဘူး ဆုိၿပီး အေျခခံ ဥပေဒ ဘုတ္အုပ္ႀကီး လွန္ၾကည့္ မိတယ္။ ဒီေနရာမွာ ရွင္းရွင္း လင္းလင္း ေဖၚျပထား ကေတာ့ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ အေျခခံ ဥပေဒ ပါဘဲ။ မူလ အခြင့္ အေရး မ်ားဆုိတဲ့ အခန္းရဲ႕ ပုဒ္မ ၂၂ မွာ မည္သည့္ ကုိးကြယ္ရာ ဘာသာ သင္ခန္းစာ ကုိမွ်လည္း ထုိလူနည္းစုအား အတင္း အၾကပ္ လုိက္နာ သင္ယူ ေစရန္ ပညတ္ျခင္း မျပဳရ။ 

(No Minority, religious, racial or linguistic, shall be discriminated against in regard to admission into State educational institutions nor shall any religious instruction be compulsorily imposed on it.) ၁၉၇၄ နဲ႔ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒ မွာေတာ့ အဲ႔ဒီလုိ ျပဌာန္း ထားတာ ကြၽန္ေတာ္ မေတြ႔မိဘူး။ (ရွိခဲ့ရင္လည္း ေထာက္ျပၾကပါ)

ေသခ်ာတာ တစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြဟာ အေျခခံ ဥပေဒေတြ ဘာေတြ သိခ်င္မွ သိ မယ္။ သိရင္လည္း သိမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဥမမယ္ စာမေျမာက္ ကေလး သူငယ္ ေတြကို ဘာမွ မခြဲျခားပဲ နွလုံးသားနဲ႔ သင္သြား တာပဲ။

တုိင္းျပည္ရဲ႕ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ ေရးကာလမွာ ႏွလုံးသား ၾကမ္းကုန္တဲ႔ သူေတြ အတြက္ လူနည္းစု လူမ်ားစု မခြဲျခားတဲ့ ဒီလုိ ဥပေဒ မ်ဳိးေတြ ျပန္လည္ ျပဌာန္း ႏုိင္ပါေစ။ 

အမိ ျမန္မာျပည္ တုိးတက္ ပါေစ။


Comment ေရးရန္

Rohingya Exodus