ေနာက္ဆုံးသတင္း/ေဆာင္းပါးမ်ား

၁၉၄၈ ခု မတိုင္မွီ | ေဌးလြင္ဦး

ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ရိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတာ မရွိဘူးလို႔ လ၀က ၀န္ႀကီး ဦးခင္ရီက ေျပာခဲ့ၿပီး- အဲ့ဒီစကားကို ေျပာစဥ္က ၁၉၇၃ ခု ေနာက္ပိုင္းကစတဲ့ လ၀က မွတ္တမ္းကို ေျပာခဲ့တယ္။ ေျဗာင္ခံျငင္းလို႔ မရႏိုင္တဲ့ေနာက္ အခု တစ္ခါ ေျပာလာျပန္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလူေတြက ၁၉၄၈ မတိုင္မွီကပဲ ရွိခဲ့တာပါ။ ေနာက္၀င္လာတဲ့လူ ဆိုတာ မရွိသေလာက္ ရွားပါတယ္တဲ့-၊ သူတို႔ရဲ႔ တတိယမ်ိဳးဆက္ကို ႏိုင္ငံသားေပးမလိုလိုေပါ့။-

အခုတစ္ေလာ ရခိုင္ခြဲထြက္ေရး၀ါဒီေတြက- စကားစလာျပန္တယ္၊ တတိယမ်ိဳးဆက္ကို ႏိုင္ငံသားေပးရင္ ေပးပါ၊ သူတို႔ရဲ႔ အဖ (ဒုတိယမ်ိဳးဆက္) အဖိုး (ပထမမ်ိဳးဆက္) ကိုေတာ့ ႏိုင္ငံသားက ရုပ္သိမ္းပါ ဆိုတဲ့ သေဘာေတြ ေျပာေနျပတယ္။ အေတာ့ကို ပညာမဲ့တဲ့ အုပ္စုျဖစ္ေၾကာင္း သူတို႔ရဲ႔ စကားလံုးတိုင္းက သက္ေသခံေနပါတယ္။

တစ္ဘက္မွာလည္း ဥပေဒစိုးမိုးေရး ဆိုတာကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေအာ္ဟစ္ေနျပန္တယ္၊ သူတုိ႔ လိုခ်င္တဲ့ ဥပေဒစိုးမိုးေရး ဆိုတာက မြတ္ဆလင္ေတြထဲက အဘိုး၊ အဖ ျဖစ္သူမ်ားထံက မွတ္ပံုတင္မ်ားကို ခ်က္ခ်င္း ျပန္သိမ္းရမယ္။ သူတို႔ကို ႏိုင္ငံသား မေပးရဘူးဆိုတဲ့ သေဘာကို တည့္တည့္ႀကီး ေဖၚျပေနျပန္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီ ဥပေဒက မြတ္ဆလင္မ်ားအတြက္သာ ျဖစ္ၿပီး ဘဂၤလီရခိုင္ အ၀ကၽြန္းသားေတြနဲ႔ လံုး၀ မသက္ဆိုင္သလို လို ရူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနျပန္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ ဘဂၤလားလူမ်ိဳး အ၀ကၽြန္းသားေတြ၊ အေနာက္သားေတြကို ေဘးမဲ့ေပးထားျခင္း ဟာ ဥပေဒ အရ ေဘာင္၀င္ေနသလိုမ်ိဳး ခံစားေနျပန္တယ္။

ဒီေနရာမွာ လက္ရွိအာဏာပိုင္မ်ားကိုေရာ- ဥပေဒစိုးမိုးေရးလို႔ ေအာ္ဟစ္ေနသူမ်ားကိုေရာ ေမးစရာ ရွိလာပါ တယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာေတြဟာ ၁၉၄၈ မတိုင္မွီကတည္းက ရွိေနတာပါ- ဆိုရင္၊ အဲ့ဒီ “မတုိင္မွီ” ဆိုတဲ့ စကားအရ အခ်ိန္ကာလ ဘယ္ေလာက္ကတည္းက ရွိေနတာခဲ့တာလည္း ေဖၚထုတ္ဘို႔ လိုပါမယ္။ ဒါမွ ပထမမ်ိဳးဆက္ကို ေဖၚထုတ္လို႔ ရမွာပါ။ ၁၉၄၈ ခု မတိုင္မွီ ဆိုတဲ့ စကားက ၁၉၄၇ က ျဖစ္ႏိုင္သလို-- ၁၉၄၈ မတိုင္မွီ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ေသာင္း၊ သိန္း၊ သန္း ကလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလို အဓိပၸါယ္ တိက်မႈမရွိတဲ့ စကားကို ေျပာၿပီး ႏိုင္ငံ သား ျဖစ္ခြင့္ မေသခ်ာတဲ့ ၈၂ ဥပေဒ နဲ႔ ဆက္လက္ တစ္ပါတ္ရိုက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ျပသနာက ေအးဦးမွာ မဟုတ္ဘူး။

အလားတူပဲ- ဥပေဒ စိုးမိုးေရး လို႔ ေအာ္ေနတဲ့ အုပ္စုကလည္း မေသခ်ာတဲ့ ဥပေဒကို ႀကိဳက္သလို ေပၚလစီ ဆြဲလို႔ ရေအာင္ စီစဥ္ၿပီးမွ- ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ ေပၚလစီအတိုင္း စိုးမိုးခ်ယ္လွယ္မယ္ ဆိုရင္လည္း အရွက္ကြဲ စရာ ေတြ ဆက္တိုက္ ႀကံဳရဦးမွာ ျဖစ္တယ္။

ဥပေဒ စိုးမိုးေရး ဆိုတာ ဥပေဒ တစ္ခုကို ေသခ်ာေအာင္ ျပဌာန္းရမယ္၊ ၿပီးမွ အဲ့ဒီ ဥပေဒကို လူမ်ိဳး ဘာသာ က်ား မ မခြဲ အားလံုးအေပၚမွာ တစ္ေျပးညီ သက္ေရာက္မႈ ရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ယူရမွာ ျဖစ္တယ္။

ၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ၾသဇာရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဘာသာေရးဆရာေတာ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး သယ္ပိုးသူမ်ား အားလံုးက- ျပသနာ တစ္ခု ျဖစ္လာရင္ ဥပေဒကို ေစာင့္ဆိုင္းမေနဘဲ- အဲ့ဒီ ျပသနာကို ရပ္စဲသြားေအာင္ အရင္ အဦး စီစဥ္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဥပေဒ မရွိေသးလို႔- သို႔မဟုတ္ ဥပေဒ မစိုးမိုးေသးလို႔ ဆိုၿပီး ေခါင္းေရွာင္ေနျခင္းဟာ - လူႏွစ္ဦး ဓါးနဲ႔ ခုတ္ေနၾကတာကို-၊ လႊတ္ေပးထားၿပီး--၊ သူတို႔ကို ဘယ္လို ဥပေဒမ်ိဳးနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ရမလဲ၊ ဘယ္သူ႔ ကို ဘယ္လို စြဲခ်က္တင္ရမလဲ၊ ဘယ္သူ႔ကို ဘယ္လို အျပစ္ေပးရမလဲ၊ ဓါးခုတ္ခံရလို႔ ေသသြားရင္ ေသသူကို ဘယ္လို ေဆးစစ္ခ်က္ယူရမလဲ၊ ဘယ္သုတ္သန္မွာ သၿဂႌဳလ္ရမလဲ- စသည္ျဖင့္၊ ဥပေဒ ျပဳစုေနတဲ့ လူတစ္ဦး လိုသာ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ျမန္မာျပည္သူေတြ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေစလိုတယ္။ ေယာင္၀ါး၀ါး ဥပေဒကို ခ်မွတ္လိုက္- လုိသလုိ ေပၚလစီဆြဲ လိုက္နဲ႔ လုပ္ခ်င္သလို လုပ္ၿပီး လိမ္ညာေကာက္က်စ္တဲ့ စရိုက္မ်ားကို မေဖ်ာက္ဖ်က္ ႏိုင္သ၍- အဲ့လို ေခါင္း ေဆာင္မ်ားကို ရိုးသား ေျဖာင့္မတ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ားလို႔ ဘယ္သူကမွ သတ္မွတ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါ။

ေဌးလြင္ဦး

MMCRM

Comment ေရးရန္

Rohingya Exodus